آرشیو دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۱۰۱
خودرو
۱۶

افزایش فروش خودروهای لوکس در قاره آفریقا

واحد مرکزی خبر- مشاهده خودروهای گران قیمت و لوکس در خیابان های آشفته و بی نظم ابیجان، پایتخت ساحل عاج که در بین خودروهای بد و فرسوده حرکت می کنند شاهدی بر این مطلب است که قاره آفریقا هنوز از بزرگ ترین مصرف کنندگان خودروهای لوکس در جهان است.

هریک از این خودروهای لوکس ده ها هزار یورو قیمت دارند که به اندازه دستمزد ده ها سال کار یک ساحل عاجی پس از افزایش بیش از 60 درصدی حداقل دستمزدها در ماه نوامبر است. در ماه نوامبر حداقل دستمزد در ساحل عاج به حدود 90 یورو رسید.

در خیابان های محلات ثروتمند ابیجان، پایتخت ساحل عاج، مثل خیابان های محلات بسیار ثروتمند پایتخت های اروپایی، خودروهای لوکس و گران قیمت زیادی دیده می شود.

این پدیده در شهرهای دیگر آفریقایی مثل ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی)، لاگوس (نیجریه) و لیبرویل(گابن) نیز دیده می شود.

ثروتمندان آفریقایی بیشتر خودروهای شاسی بلند دوست دارند که مصرف زیاد و آلایندگی بیشتری دارند. به گفته فدراسیون وارد کنندگان خودرو در گابن، 60 درصد از 60 هزار خودرو نویی که سالانه در این کشور فروخته می شود خودروهای شاسی بلند و بیشتر ساخت ژاپن هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابیجان، طبق اعلام بانک توسعه آفریقا، در سال 2011 جمعیت قشر متوسط این قاره به 300 میلیون نفر رسید و شمار ثروتمندان آن روز به روز افزایش می یابد. با توجه به این آمارها، خودروسازان به درستی در تلاش هستند تا به این مشتریان بالقوه نزدیک شوند.

پورشه آلمان که از ده ها سال پیش در آفریقای جنوبی نمایندگی دارد می گوید میزان فروش خودروهای پورشه در آفریقا طی دو سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

کریستر ایکبرگ، مدیر پورشه در خاورمیانه و آفریقا می گوید این شرکت به تازگی نمایندگی هایی در آنگولا، غنا و نیجریه باز کرده است.

یکی از سخنگویان ب.ام. و آلمان هم گفت این شرکت در سال 2012 در کل قاره آفریقا 34 هزار خودرو فروخته است که نسبت به سال پیش از آن 15 درصد افزایش را نشان می دهد و شرکت قصد دارد این روند افزایش فروش را در آفریقا ادامه دهد.

کارخانه آئودی هم از افزایش چشمگیر فروش محصولات خود در برخی مناطق آفریقا خبر داده است.