آرشیو یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۳۰
صفحه آخر
۱۲

آل سعود جنبش اخوان المسلمین را تروریست خواند!

عربستان سعودی گروه اخوان المسلمین را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ها، وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای اخوان المسلمین، جبهه النصره، داعش و برخی دیگر از گروه ها را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است.

دولت ریاض همچنین الحوثی های یمنی و اعضای شاخه حزب الله در عربستان را تروریست خوانده است.

عربستان به اتباع کشور خود که در خارج از مرزهای عربستان در درگیری های نظامی حضور دارند هشدار داد که تا 15 روز دیگر خود را به دولت معرفی کنند.

این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که آل سعود از بزرگترین و مهم ترین منابع تامین کننده حمایت مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی وابسته به القاعده در کشورهای منطقه به ویژه سوریه است و از این کشور افراد زیادی برای جنگ علیه نظام سوریه به این کشور اعزام شده اند.

بندر بن سلطان شاهزاده سعودی و رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی یکی از شاخص ترین چهره های حامی تروریسم در منطقه است و تلاش های او برای حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست های القاعده برکسی پوشیده نیست.

تحلیلگران منطقه معتقدند این اقدام در راستای یک توطئه دیگر برای رسیدن به اهداف منطقه ای این کشور عربی است و در این حرکت تازه آل سعود مقاصد دیگری دنبال خواهد شد.

در همین رابطه دولت مصر و رژیم صهیونیستی از این اقدام خشنود شدند و از تصمیم آل سعود استقبال کردند. این در حالی است که اخوان المسلمین تصمیم دولت ریاض را محکوم کرد.