آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۳۰
صفحه آخر
۱۲

8 کشته و 29 مجروح در تازه ترین درگیری های مصر

به دنبال سرکوب هواداران اخوان المسلمین در مصر هشت نفر از معترضان کشته و 28 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در ادامه ناآرامی های مصر، روز جمعه در شهرهای «قاهره» و «الشرقیه» 8 نفر از هواداران اخوان المسلمین حین درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند. آنطور که شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرده، هفت تن از قربانیان در قاهره و یک نفر نیز در الشرقیه جان خود را از دست داده اند.

وزارت کشور مصر همچنین از دستگیری 47 نفر از معترضان به اتهام «ایجاد اغتشاش» در استان های مختلف خبر داد. منابع خبری مصر می گویند حال تعدادی از 28 مجروح ناآرامی های روز جمعه وخیم است. پلیس مصر روز جمعه با استفاده از گاز اشک آور و گلوله تظاهرات هواداران و اخوان المسلمین را سرکوب کرد. همزمان خبر می رسد محمدابراهیم، وزیر کشور مصر اعلام کرده برای تجهیز پلیس مصر 50 هزار قبضه سلاح جدید خریداری شده است! روز جمعه 27 کشور از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای «اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان مصری» را محکوم و اعلام کردند، خشونت ها در مصر از زمان عزل محمد مرسی در 30 ژوئیه «بی سابقه» است.

در این بیانیه که در ژنو صادر شد، همچنین بر «محاکمه عاملان خشونت ها در مصر» و «تشکیل کمیته حقیقت یاب» تاکید شده است.

دولت موقت و ارتش مصر قویا از سوی آمریکا، اروپا و کشورهای مرتجع عربی و حتی رژیم صهیونیستی حمایت می شود و محکومیت ها از قالب «کلمات» و «صدور بیانیه» فراتر نمی رود. تاکنون هزاران نفر از تظاهرکنندگان هوادار مرسی طی ماه های گذشته از سوی ارتش و نیروهای امنیتی مصر که مورد حمایت آمریکا قرار دارند، کشته و مجروح شده اند.