آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۳۰
صفحه آخر
۱۲

در آستانه برگزاری همه پرسی الحاق کریمه صورت گرفت: استقرار ناو جنگی آمریکا در دریای سیاه

در آستانه برگزاری همه پرسی «کریمه» ناو جنگی آمریکا وارد دریای سیاه شد.

به گزارش «راشا تودی»، ناو جنگی «یو اس اس تروکستون» آمریکا روز گذشته پس از عبور از تنگه «داردانل» ترکیه وارد آب های دریای سیاه شد.

اگرچه واشنگتن اعزام این ناو جنگی به منطقه را «از قبل برنامه ریزی شده» و با هدف «آموزش نظامیان بلغارستان و رومانی» عنوان کرده اما همزمانی آن با تحولات منطقه «کریمه» به ویژه نزدیک شدن به زمان برگزاری همه پرسی در این منطقه باور این ادعا را سخت کرده است. در همین رابطه خبر می رسد، صدها تفنگدار آمریکایی نیز برای انجام «ماموریت سری» وارد کیف شده اند.

به گزارش شبکه خبر به نقل از روزنامه روسی «راسیسکا گازتا» این نظامیان که با هدف انجام «ماموریت های سری» وارد «کیف» شده اند، چند روزی است در هتل های پایتخت اوکراین مستقر شده اند.

این گزارش حاکی است، این افراد به احتمال زیاد از عوامل شرکت های نظامی خصوصی هستند که پیش از این در عراق و افغانستان نیز حضور داشته اند.

این روزنامه روسی به نقل از منابع خود در اوکراین افزود: «مزدوران آمریکایی» که وارد کیف شده اند حدود 300 نفر هستند که به تجهیزات ویژه و سلاح مجهزند.

«حفاظت از مقامات دولت جدید اوکراین»، «پاکسازی شهرهای شرقی و جنوب شرقی اوکراین» از جمله اهدافی هستند که به اعتقاد این روزنامه روسی، آمریکا با اعزام این مزدوران به کیف دنبال می کند. روز گذشته خبرگزاری ها به نقل از رسانه های آمریکایی از اعزام شش فروند جنگنده اف15 آمریکا به منطقه «بالتیک» در لیتوانی خبر دادند. پیش از این خبرهایی نیز از اعزام ناوهای جنگی آمریکا به آب های اوکراین منتشر شده بود.