آرشیو یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۳۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

تولد نوزاد 182 روزه در تهران

در یک اتفاق نادر پزشکی، نوزاد 26 هفته ای در بیمارستان ابن سینا بدون استفاده از «ان آی سی یو» زنده مانده است.

مجید احمدی هدایت، سوپروایزر بیمارستان ابن سینا با بیان این خبر افزود: این اتفاق که در حوزه پزشکی بسیار نادر است، روز جمعه پانزدهم همین ماه و در بخش زایمان این مرکز درمانی به وقوع پیوست و اقدامات به هنگام کادر درمان باعث شد تا نوزاد 26 هفته ای زنده متولد شود.

وی با بیان اینکه در ساعت 6 صبح روز پنجشنبه، خانمی 37 ساله با درد زایمان به این مرکز مراجعه کرده است، در این باره توضیح داد: با بستری شدن این خانم، کادر درمان و متخصصان در کنار سوپروایزر موفق می شوند نوزاد و مادر را از خطر نجات داده و پسربچه را زنده به دنیا بیاورند.

این پرستار نمونه کشوری ادامه داد: با اینکه مدت هاست از درخواست بیمارستان برای اخذ مجوز (nicu) از وزارت بهداشت می گذرد و هنوز پاسخ مثبتی به ما نداده اند، اما توانستیم به وسیله تیم مجرب خود در بیمارستان ابن سینا نوزاد 182 روزه را زنده نگه داریم و به بیمارستان دیگری انتقال دهیم.

«حمیرا حبیبی» مادر این نوزاد 26 هفته ای گفت: سال ها با روش های مختلف برای بچه دار شدن تلاش کردم اما موفق نشدم اما با ازدواج دوم، خداوند این پسر را به من عطا کرد؛ با این حال از 24 هفتگی به تدریج حال من بد شد تا اینکه برای زایمان به اینجا آورده شدم.