آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۳۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

همراهی پلیس با برپاکنندگان نمایش های مد اسلامی

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا گفت: در صورتی که نمایش های مد و لباس مخالف با عرف عمومی کشور نبا شد، پلیس برای تامین امنیت با برپاکنندگان آن همراهی می کند.

سرهنگ محمدمسعود زاهدیان در خصوص برگزاری اجرای زنده نمایش لباس و نظر پلیس در این زمینه، تصریح کرد: ملاک های برپایی این گونه مراسم باید مورد بررسی قرار بگیرد، اگر این نمایش ها در چارچوب عرف عمومی کشور و با توجه به شرایط عفاف و حجاب در جامعه باشد، موجب پویایی و نشاط شده و در این حالت، پلیس به عنوان تامین کننده امنیت در کنار برپاکنندگان قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: البته این امر باید در کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی شود تا در صورت احساس ضرورت اجرای فشن شوهای اسلامی، در چارچوب قوانین و مقررات، ساماندهی و پیگیری شوند.رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا ضمن اشاره به مورد تایید بودن لباس هایی که کد شیما (شناسه یکپارچه سازی مد و لباس) دریافت می کنند، گفت: لباس هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و مجوز می گیرند، کد شیما دریافت می کنند که این کد در واقع نشان استاندارد البسه است.

وی ادامه داد: البته به دلیل فرآیند سنتی تولید لباس، هنوز تمام واحدهای تولیدی، این کد را دریافت نکرده اند اما ما پیشنهاد می کنیم، تولیدکنندگان سنتی نیز برای اخذ این کد، همکاری کنند.

سرهنگ زاهدیان بارکد شیما را مخصوص شناسایی البسه فروشگاه ها و نه لباس بر تن افراد، دانست و گفت: وقتی پلیس برای بررسی لباس ها، به مراکز خرید مراجعه می کند، با مدنظر قرار دادن این کد می تواند موارد قاچاق پوشاک را سریع تر و راحت تر، کنترل کند.