آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۳۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

عابران پیاده نیمی از کشته های ترافیکی تهران

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیمی از کشته های ترافیکی تهران عابران پیاده هستند.

سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به این که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران می توانند بیشترین حمایت و کمک را جهت اثرگذاری بیشتر برنامه های فرهنگی در حوزه ترافیک داشته باشند، اظهار کرد: البته به این منظور باید از گروه های مختلف مردم از جمله سازمان های مردم نهاد نیز کمک بگیریم.

وی با تاکید بر این که بخشی از رفتارهای ترافیکی در واقع متوجه مشکلات رفتاری ماست، اضافه کرد: در برنامه های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معلولان و جانبازان از اهمیت ویژه و از جایگاه والایی برخوردار هستند. البته با وجود این که سعی کرده ایم کارهای خوبی برای این عزیزان انجام دهیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی در پیش داریم.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که تهران بالغ بر 4 هزار کیلومتر خیابان دارد که به طور متوسط روزانه حدود 1500 برخورد ترافیکی در آنها رخ می دهد، اظهار کرد: اصولا در جریان ترافیک موضوعی به نام تصادف یا همان اتفاق از جایگاه علمی برخوردار نیست، چرا که اصولا در فرآیند تردد تصادف جایی ندارد.

تشکری هاشمی با بیان این که متاسفانه نیمی از افرادی که در جریان برخوردهای ترافیکی در تهران کشته می شوند را عابران پیاده تشکیل می دهند، تصریح کرد: امسال سومین سالی است که با آموزش رانندگان سرویس مدارس، دانش آموزانی که از سرویس های مجاز مدرسه استفاده می کنند، در مسیر رفت و آمد از خانه تا مدرسه و برعکس دچار آسیبی نشده اند.وی با تاکید بر این که در تهران روزانه بیش از 11 میلیون سفر با استفاده از حمل و نقل عمومی انجام می شود، اضافه کرد: علاوه بر فعالیت های فرهنگی، فن آوری های جدید نیز می توانند در اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی موثر باشند که نمونه های موفق آن را از طریق کنترل هوشمند تونل های شهری و پل طبقاتی صدر و برقراری نظم و انضباط در این معابر شاهد هستیم.