آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۳۰
ورزشی - اخبار کشور
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید «حسن دهقانی»

رستگاری در پا جای پای ولی خدا گذاشتن است

«حسن» سال 1343 پای بر عرصه هستی نهاد. از اوان بلوغ در مجامع اجتماعی و مذهبی حضور چشمگیری داشت. در فصل تاریکی و ظلمت، همگان دوستان، فریادهای شبانه او مزین کننده کوی و برزن کوچه های «خوراسگان» بود.

با آغاز فجر مبین و استقرار پایگاه بسیج در مساجد، او نیز همراهی خود را با صفوف بسیجیان اعلام نمود. مدتی از آرامش مردم در صبح تجلی نمی گذشت که گردباد جاهلان، ایران را مورد تجاوز قرار داد. در آن زمان، حسن مبلغ فرهنگی در مساجد بود.

سال 1362 بعد از دوره های آموزش نظامی، به دانشگاه خون گام نهاد و میدان را به تاخت و تاز خویش گرفت. به فاصله ای کوتاه پس از مجاهدت های قدسی اش، به مقام فرماندهی گروهان ذوالفقار منصوب شد و با این سمت، گروهان را در فرمان ایمان و جهاد؛ هادی بود.

آن هنگام که لشکر را به مبارزه با کوردلان فرمان می داد، با تیر خصم مجروح گردید.

بعد از بهبودی، بر سر سفره عقد، به سنت پیامبر(ص) لبیک گفت و صاحب فرزند دلاوری چون خود گردید. در یک سالگی دلبند خود، دوباره نغمه هجرت را زمزمه کرد که با مخالفت خانواده مواجه شد اما او که ندای «هل من معین» بر جان و دلش طنین انداز بود و الف قامت دوست را در حلقه عشاق می جست، راه بی پایان عشق را برای وصال یار درنوردید و در جولانگاه شهادت، رشادت ها نمود و سرانجام بر اثر برخورد ترکش دشمن، شراب ناب شهادت را نوشید و به لقاءالله پیوست.

فرازی چند از وصیت نامه شهید:

«... ای عزیزان، به هوش باشید که تنها عامل سعادت و رستگاری شما در دنیا و آخرت، پیروی از مقام رهبری و پا جای پای ولی حق گذاشتن می باشد. اگر لحظه ای از این مسئله غافل شدید بدانید که همان لحظه زمان سقوط و هلاکت شما خواهد بود...»