آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۳۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

راه اندازی خط دریایی حمل خودرو میان بندرعباس و درگهان قشم

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی خط حمل و نقل دریایی برای انتقال خودروهای سبک مسافران جزیره قشم از اسکله شهیدباهنر بندرعباس به بندر درگهان قشم تا پایان سال جاری خبر داد.

احمد حبیبی گفت: پیشنهاد راه اندازی این مسیر دریایی برای انتقال خودرو مسافران از طریق مدیریت اسکله شهید باهنر بندرعباس با استقبال مواجه شده است.

وی با اشاره به ترافیک سنگین اسکله پل و لافت در دوره سفرهای نوروزی افزود: راه اندازی خط انتقال سفرهای دریایی بین اسکله شهیدباهنر بندرعباس و درگهان قشم با هدف کمک به کاهش ترافیک و تکریم مسافران نوروزی در اسکله های لافت و پل، راه اندازی می شود.

به گفته معاون سیاسی امنیتی سازمان منطقه آزاد قشم، خودروهایی که از مسیر اسکله پل و لافت وارد جزیره قشم می شود، باید برای رسیدن به شهر قشم 60 کیلومتر را طی کنند و هنگام خروج نیز همین میزان مسافت را بپیمایند در حالی که با این اقدام جدید، در هر مسیر رفت و برگشت 40 کیلومتر کاهش می یابد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی مدیریت اسکله شهید باهنر بندرعباس برای فراهم کردن امکانات تردد، از شهردار درگهان جزیره قشم نیز خواست تا شرایط مناسب برای ورود انبوه مسافران در نوروز 93 به این شهر را فراهم سازد.