آرشیو یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۳۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

نوبخت: خسارت برف اخیر استان های گیلان و مازندران به زودی پرداخت می شود

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری گفت: مبلغ اختصاص یافته هیئت وزیران بابت جبران خسارت برف دو استان گیلان و مازندران به زودی پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت در گفت وگو با خبرنگاران رسانه های گروهی در رشت مبلغ مصوب و اختصاص یافته هیئت وزیران را بیش از 129 میلیارد تومان به صورت تسهیلات ارزان قیمت بانکی اعلام کرد و افزود: 94 میلیارد تومان هم برای دو استان به عنوان کمک های بلاعوض و جبران خسارت زیربناهایی که در برف سنگین اخیر آسیب دیده اند، در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که این ارزیابی پس از حضور در استان های گیلان و مازندران مشخص شده است، بیان کرد: این تصمیم گیری بر اساس گزارش تکمیلی بنیاد مسکن و ستاد مدیریت مقابله با بحران در جلسه هیئت وزیران مطرح و رسیدگی شد.

نوبخت تاکید کرد: پرداخت این مبالغ به صورت کمک بلاعوض، اعتباراتی برای بازسازی زیربناها و مبالغی هم به صورت تسهیلات بانکی ارزان قیمت تصویب و به استان های گیلان و مازندران ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: قبل از آن، رقم اولیه تنخواه به هر یک از دو استان به میزان 150 میلیارد ریال حواله شده است که در مراحل اجرایی قرار دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص پرداخت یارانه ها خاطرنشان کرد: قرار است در سال 93 مبلغ 113 میلیارد ریال از بودجه عمومی به خزانه ناشی از اصلاح قیمت ها اضافه شود تا این مبالغ موردنظر به خانواده های نیازمند، سلامت، بیمه و تولید اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: امیدواریم مردم با عدم تقاضا و انصراف در دریافت یارانه ها در منافع ملی شرکت کنند تا دولت عدد خاص موردنیاز نیازمندان را تعیین کند.