آرشیو چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۸
ورزش
۲۴

نماینده ایران دریک دیدار حساس به میدان می رود

فولاد در اندیشه صعود تاریخی

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا درحالی امروز با برگزاری 4 مسابقه به پایان می رسد که فولاد خوزستان قهرمان و تنها نماینده باقی مانده از فوتبال باشگاهی ایران در این مسابقات در خانه میزبان السد قطر است. دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری 4 دیدار در شرق و غرب آسیا به پایان می رسد که در پایان این دیدارها چهره کامل تیم های صعودکننده به مرحله یک چهارم نهایی این دوره از مسابقات مشخص خواهد شد.

در یکی از این دیدارها که برای فوتبال و مردم ایران خصوصا خوزستانی ها اهمیت دارد، تیم فولاد از ساعت 18:30 در ورزشگاه خانگی میزبان تیم السد قطر است، تیمی که با ستاره هایی همچون رائول گونزالس و تاباتا به فکر رسیدن دوباره قهرمانی در آسیا است. این دو تیم که در قطر به تساوی بدون گل رضایت دادند و تنها مسابقه دور رفت که با پیروزی همراه نشد، را رقم زدند، برای صعود به مرحله بعدی به فکر موفقیت برابر رقیب خود هستند. در این بین شاگردان حسین فرکی به عنوان قهرمان لیگ و تنها نماینده باقی مانده از ایران در این جام، در ورزشگاه خانگی به مصاف السد می روند و نمی خواهند در خانه از صعود محروم شوند. فولادی ها برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر آسیا باید در این بازی پیروز شوند اما قطری ها با تساوی با بیش از یک گل یا پیروزی به مرحله بعد می رسند.

بازیکنان قهرمان لیگ ایران که در بازی رفت به خوبی دو ستاره السد یعنی تاباتا و رائول را کنترل و نفرات دیگر این تیم قطری را مهار کردند، در دیدار برگشت هم در کنار دقت در امور دفاعی، باید موفق به فتح دروازه السد شوند. البته توجه به عملکرد ضعیف این تیم در بازی های خارج از خانه امسال، یعنی شکست های سنگین 5 بر صفر برابر الهلال عربستان و 4 بر صفر مقابل سپاهان و تساوی مقال الاهلی، می توان امیدوار بود که فولاد هم شانس رسیدن به گل و در نهایت پیروزی در این مسابقه را دارد.

حال باید دید فولادی های می توانند به روند خوب خود در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا ادامه دهند و با پشت سرگذاشتن السد به جمع 8تیم برتر جام برسند یا با ناکامی مقابل السد، وداع تلخی با جام دوازدهم خواهند داشت.