آرشیو شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۲۰۶
خودرو
۱۶

افزایش تولید رنو به خاطر ایران

ایرنا: مقام های شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کردند که به منظور افزایش صادرات محصولاتشان به ایران، میزان تولیدات خود را به ویژه در مجتمع کارخانه های موتورسازی رنو در اسپانیا بالامی برند.

خبرگزاری رویترز بامداد روز جمعه در نسخه اسپانیولی خود گزارش داد: مسوولان شرکت خودروسازی رنو در اسپانیا پنج شنبه شب با انتشار اطلاعیه ای در مادرید اعلام کردند با توجه به افزایش تقاضا در بازار ایران، تولیدات موتور

کی 4 (K4) را که یک موتور بنزینی 1600 سیسی است و در بسیاری از مدل های رنو استفاده می شود، ظرف دو هفته آینده افزایش خواهند داد.

بر اساس این اطلاعیه، شرکت رنو قصد دارد از 15 ژوئن - 25 خرداد - آینده میزان تولید موتورهای کی 4 خود را در کارخانه های وایادولید در شمال اسپانیا از تعداد 940 دستگاه به 1500 دستگاه در روز برساند.

شرکت خودروسازی رنو در اطلاعیه خود گفت که برای تحقق این هدف، کارگران کارخانه های وایادولید که هم اکنون فقط در یک نوبت کاری فعالیت می کنند، در شیفت دوم نیز مشغول شده و علاوه بر آن، 55 کارمند جدید استخدام خواهند شد. بر پایه این گزارش، موتورهای کی 4 در مدل های مختلف رنو نظیر لوگان، ساندرو و داستر استفاده می شود و صدور تولیدات آن از کارخانه های وایادولید اسپانیا به کشورهای فرانسه، لهستان، روسیه، رومانی، ایران و هندوستان صورت می گیرد.