آرشیو یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۲۱
صفحه آخر
۲۰

عروس و دامادهای تبریزی درخت می کارند

فاطمه مرادزاده

اگرچه شنیدن مکرر اخبار آتش سوزی در جنگل ها، قطع درختان و نابودی آنها بر اثر خشکسالی و آفت زدگی، دردناک و نگران کننده است، اما در کنار آن شنیدن اخباری که حکایت از جبران این مشکل دارد، بویژه اگر همراه با ابتکار و خلاقیت باشد، شیرین است؛ اخباری که گهگاه از گوشه و کنار کشور به گوش می رسد.

یکی از این اقدامات مبتکرانه در راستای احیای طبیعت قرار است بزودی با ساخت فضای سبزی به نام «بوستان پیوند» در شهر تبریز به اجرا درآید. بوستان پیوند که شهردار تبریز نوید ساخت آن را طی چهار ماه آینده می دهد، قرار است علاوه بر این که مکانی برای گذران اوقات فراغت تبریزی ها باشد، به آموزشگاهی برای فرهنگسازی و تشویق مردم بویژه جوانان به حفظ و نگهداری طبیعت و احیای آن تبدیل شود.

«بوستان پیوند» همان طور که از اسمش پیداست، به نوعی به حضور زوج های جوان اشاره می کند؛ زوج هایی که قرار است از این پس با حضور در این پارک و کاشت درخت، جشن ازدواج خود را با همراهی با طبیعت و محیط زیست آغاز کنند. براساس این برنامه هر یک از زوجین در فضایی که برای این کار در نظر گرفته شده، یک درخت خواهد کاشت. شهردار تبریز هدف از این کار را ترویج سنت حسنه درختکاری و احترام به این فرهنگ پسندیده عنوان می کند و می گوید: هر کدام از عروس و داماد ها درختی می کارند تا به یاد داشته باشند که در بهترین روز زندگی شان درختی کاشته اند و زندگی مشترک خود را با کاشت درخت و زندگی بخشیدن به طبیعت آغاز کرده اند. به گفته وی، این پارک با وسعت بیش از یکصد هکتار در بالای پارک آبشار تبریز اکنون در دست احداث است و 20 هکتار آن به عنوان بوستان پیوند اختصاص یافته است.