آرشیو چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۸۰
صفحه آخر
۲۰

«رویا»ی 7 ساله با رویای مدرسه پر کشید

فاطمه مرادزاده

شور و شوق رفتن به مدرسه، آرام و قرار برایش باقی نگذاشته بود. هر چه به مدرسه نزدیک تر می شد، تپش قلبش هم بیشتر و بیشتر می شد، آنقدر که دیگر نفسش بند آمده بود. توصیه های مادر هم برای آرام گرفتنش، فایده ای نداشت؛ آخر برای این روز، روز اول مدرسه، ماه ها لحظه شماری کرده بود.

قلب دخترک، آنقدر تند و تند و تند زد تا در یک لحظه و به ناگاه از تپش بازایستاد. رویا تمام رویاهایش را پشت در مدرسه و پیش از آ ن که گام های کوچکش به آنجا برسد، جاگذاشت. او که قرار بود امسال در پایه اول ابتدایی تحصیل کند، ساکن محله اکبرآباد یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد بود و به دلیل هیجان بیش از اندازه و ابتلابه نوعی بیماری قلبی، دچار سکته و ایست قلبی شد و تلاش خانواده و پزشکان بیمارستان یاسوج برای نجات جانش به نتیجه ای نرسید.

به گفته پزشک متخصص معالج رویا، وی به بیماری مادرزادی سندرم قلبی مبتلابود، اما بیماری اش شناسایی نشده بود.

مرگ رویای کوچک، اولین اتفاق از این دست در کشور ما نیست. اواخر فروردین امسال نیز مهدی میرزایی، دانش آموز یکی از مدارس شهر مومن آباد شهرستان ازنا در لرستان، به دلیل ایست قلبی، هنگام ورزش در مدرسه به کما رفت و پس از چند روز درگذشت.

مرگ این کودک بار دیگر تلنگری به خانواده هاست که مراقب سلامت کودکانشان باشند، آنها را از چکاپ های پزشکی محروم نکنند و بدانند اگر بیماری نوگلانشان زود تشخیص داده شود، شاید برای تحقق رویاهای آنها زود دیر نشود.