آرشیو چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۹
ورزشی
۲۲
یادداشت

مشکل مربیان ما با کی روش، مشکل فرهنگی است

فریدون معینی (عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال)

علی کریمی و سایر ملی پوشان و بزرگان فوتبال کشورمان جزو سرمایه های این ورزش در کشور به حساب می آیند که باید از احترام ویژه ای در جامعه برخوردار باشند اما به هر حال بحث کناره گیری او از تیم ملی موضوعی است که در این زمان حساس اتفاق خوشایندی برای فوتبال ما نبود. مربیان جوانی همچون کریمی باید پیمانه صبرشان خیلی بالاباشد تا بتوانند مشکلات را بهتر تحمل کنند چرا که فوتبال دنیا چهره متفاوت تری در آینده خواهد داشت و کسانی در این سمت موفق خواهند بود که صبور باشند. از زمان حضور کی روش در تیم ملی

3 مربی ایرانی از تیم ملی کناره گیری کردند که به نظر می رسد مشکل ما با این مربی، مشکل فرهنگی است چرا که اعتقادات، ارزش ها و ایده های انسان ها در دنیا با یکدیگر متفاوت است و تنها چیزی که می تواند این تفاوت ها را به یکدیگر متصل کند، احترام متقابل است اما مربیان جوانی همچون کریمی که تازه مشغول به کار شده اند و در مرحله یادگیری قرار دارند باید تحمل بالایی داشته باشند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

مربیان خارجی که وارد فوتبال ما شده اند تفاوت های زیادی با یکدیگر داشتند، برخی از آنها بسیار انعطاف پذیر و برخی دیگر بسیار خشک بوده اند که بیشتر از همه چیز به کار خود اهمیت می دادند و به نظر می رسد که کی روش جزو مربیان خشکی است که اصولی فکر می کند. شاید سبک مربیگری این مربی در کشور ما قابل پذیرش نباشد در حالی که این سبک در کشورهای اروپایی اجرا می شود و افراد با مشکلی روبه رو نمی شوند اما به هر حال مربیان جوان ایرانی برای رسیدن به اهداف خود باید سختی ها را تحمل کنند چرا که مربیان جوان بسیار خوبی در کشور ما مشغول فعالیت هستند و کشور ما از این نظر استعدادهای بسیار خوبی دارد که مسئولان می توانند به این مربیان جوان اکتفا کنند.