آرشیو پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۰
صفحه آخر
۲۰
خبر

شتر وفادار

فاطمه مرادزاده

در زمانه ای که به قول برخی وفاداری به کیمیایی تبدیل شده و به اصالت مهر و محبت ها اعتمادی نیست و با اندک زر و سیمی خریده یا فروخته می شود، تماشای وفاداری از یک حیوان آن هم از نوع یمنی آن می تواند در نوع خود قابل تامل باشد. ماجرا از آن قرار است که یک شتر باوفای یمنی با گذشت حدود یک هفته از مرگ صاحبش حاضر به دل کندن و جدا شدن از قبر او نیست. البته پیش از این از وفاداری سگ ها نسبت به صاحبانشان حکایت ها شنیده بودیم، اما سوگواری تمام نشدنی یک حیوان برای صاحبش به دلیل محبتی که پیش از این از او دیده، قصه ای دیگر است.

آن طور که واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش کرده است علی نعنع، صاحب این شتر که در روستای خود روستای سده استان اب یمن به دوست داشتن حیوانات و توجه به آنها معروف بوده، یک هفته پیش از دنیا می رود و شتر وی پس از آن که در کنار دیگر تشییع کنندگان در تشییع جنازه صاحبش شرکت می کند، همانجا مانده و حاضر به جدا شدن از قبر صاحب خود نمی شود. بنابر این گزارش در حالی که بیش از یک هفته از این ماجرا می گذرد، این حیوان نجیب همچنان سر قبر صاحبش بیتوته کرده و قبر صاحبش را بو می کند، به گرد قبر می چرخد و در کنارش می نشیند و به این نحو اندوه و سوگواری خود را برای درگذشت صاحبش ابراز می کند.

یکی از فرزندان متوفی نیز در این زمینه گفته که هر روز این شتر را از قبر دور می کنیم، اما روز بعد با تعجب می بینیم شتر بر سر قبر پدرمان بازگشته است. علاوه بر این بسیار کم خوراک شده و بسختی می توان غذا و آبی به او خوراند. حکایت این وفاداری، افراد زیادی را نیز از روستای سده و روستاهای مجاور به این منطقه کشانده تا ضمن تماشای این رویداد نادر، حکایت این وفاداری را به تصویر کشیده و ماندگار کنند.