آرشیو یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۵۹
صفحه اول
۱

فروش فوق العاده جایگزین نمایشگاه های ضیافت رمضان

رئیس اتاق اصناف کشور اعلام کرد: ماه رمضان امسال نمایشگاه طرح ضیافت برگزار نمی شود و به جای آن فروش فوق العاده اقلام پرمصرف و کالاهای اساسی در واحد های صنفی مربوط خواهیم داشت.

سال گذشته اعتراض اصناف به برگزاری نمایشگاه های ضیافت به اوج خود رسید. زیرا برخی از آنها معتقد بودند در واگذاری غرفه به اصناف بی عدالتی هایی صورت گرفته است. همچنین پاره ای مشکلات اجتماعی که برگزاری این نمایشگاه ها درسطح شهرها ایجاد می کرد، باعث شد که از امسال به جای برگزاری نمایشگاه متمرکز، شمار زیادی از واحدهای صنفی با نظارت صنوف اجناس خودرا به صورت فروش فوق العاده و با تخفیف به فروش برسانند تا دسترسی مردم به کالاها نیز راحت تر باشد. مطابق تقویم رسمی کشور، ماه رمضان امسال از 28 خرداد آغاز می شود.

علی فاضلی در گفت وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: امسال نمایشگاه طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان برگزار نمی شود، چون در بحث کالاهای اساسی با کمترین مشکل مواجه هستیم؛ بنابراین برگزاری نمایشگاه ضیافت در دستور کار قرار نگرفته است. وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان مواد غذایی، زولبیا، بامیه و خرما مصرف زیادی دارد و واحد های صنفی مربوط نیز در این زمینه برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند و فروش فوق العاده در این زمینه خواهیم داشت که البته جزئیات آن باید بررسی و تصمیم گیری نهایی اتخاذ شود.

به گفته رئیس اتاق اصناف کشور، به احتمال زیاد فروش فوق العاده از حدود 10 روز قبل از ماه مبارک رمضان برای اقلام پرمصرف برگزار و سعی می شود کالاها با قیمت مصوب عرضه شود.