آرشیو پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۸۵
صفحه آخر
۲۰
مکث

این مقاومت است که می ماند

حسین نیک پور

تشییع پیکر 270 شهید تازه تفحص شده در تهران، آن قدر باشکوه بود که بتواند پیامی را که ملت ایران بارها به جهانیان داده است، به شکل بی سابقه ای تحکیم بخشد.

از چند هفته قبل که خبر بازگشت این شهیدان به کشور منتشر و اعلام شد 175 نفر از آنها غواصان خط شکنی هستند که با دستان بسته، زنده به گور شده اند، موج گسترده ای از احساسات، تمام فضای مجازی را دربر گرفت و ادامه پیدا کرد تا در روز تشییع این شهیدان در عرصه جامعه و در اجتماع با شکوه اقشار مختلف مردم، تجلی یافت. نکته جالب در این موج خودجوش مردمی که هنوز هم ادامه دارد حضور سلیقه های مختلف بود به طوری که با نگاهی گذرا بر شبکه های مجازی این واقعیت به شکل بارزی خودنمایی می کرد که تمام اختلاف سلیقه ها در این موضوع واحد کنار گذاشته شده است.

این همان موضوعی است که در دوران دفاع مقدس نیز شاهد آن بودیم و اگر حضور یکپارچه و مقاومت مردم نبود قطعا رژیم صدام، آ ن قدر در دستیابی به آرزوهایش در قبال ایران ناکام نمی ماند. در شرایط فعلی نیز همین حضور مردمی است که پشتوانه هر حرکتی در جمهوری اسلامی ایران است و هر زمان که مردم از مسئولان حمایت کرده اند، شاهد ارتقای جایگاه کشورمان در سطح معادلات بین المللی بوده ایم. اکنون که تیم مذاکره کننده کشورمان در حال گفت وگو با گروه 1+5 برای دستیابی به توافق هسته ای است باید بداند که مستظهر به این حضور مردمی است و در مذاکرات می تواند از موضع بالاگفت وگو کند.

مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان باید همواره در خاطر داشته باشند که اگرچه تحریم ها در جاهایی، منشا مشکلات برای کشور و مردم بوده است اما آنچه موج احساسات مردم را در روزهای اخیر برانگیخت مقاومتی است که رزمندگان در دوران دفاع مقدس از خود نشان دادند.

در حال حاضر نیز، مذاکره کنندگان هسته ای که به تعبیری رزمندگان خط مقدم عرصه دیپلماسی هستند باید توجه داشته باشند این مقاومت است که می تواند نام آنها را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران جاودانه کند و بر آنهاست که در چارچوب دکترین مقاومت، با استفاده از ابزار دیپلماسی، حقوق ملت ایران را در مقابل زیاده خواهان احیا کنند.