آرشیو دو‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۴
ورزش
۱۸

شکایت لالیگا از فیفا

سازمان لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا از فیفا بابت ضرری که از تداخل جام جهانی 2022 قطر با لیگ های اروپایی متحمل می شود، شکایت کرد.

به گزارش ساکرنت، خاویر تباس، رئیس لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا (لالیگا) اعلام کرد، تغییر زمان برگزاری بازی های جام جهانی 2022 قطر از تابستان به زمستان که منجر به تداخل آن با لیگ های اروپایی می شود، ضرری معادل 65 میلیون یورو به لالیگا تحمیل می کند و به همین دلیل او و همکارانش برای دفاع از حقوق باشگاه های اسپانیایی از فیفا به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کرده اند.

تباس در این خصوص اظهار کرد: در دفاع از منافع باشگاه هایی که نمایندگانی در تیم های ملی دارند و همچنین دفاع از حقوق لیگ که از تغییر زمان برگزاری جام جهانی و منتقل کردن آن به زمستان 65 میلیون یورو ضرر می کند، تصمیم گرفته ایم به CAS شکایت کنیم.

ماه دسامبر سال گذشته، اتحادیه باشگاه های اروپا و اتحادیه لیگ های فوتبال اروپا مشترکا طرحی را ارائه کردند که طبق آن جام جهانی 2022 از 15 اردیبهشت تا 14 خرداد برگزار شود، فاصله ای که کمترین تداخل را با تقویم لیگ های اروپایی داشته باشد که این طرح با مخالفت قطری ها به دلیل تقارن رقابت ها با ماه رمضان و عید فطر رد شده است. فیفا هم چندی پیش اعلام کرد جام جهانی 2022 در فاصله روزهای 20 نوامبر تا 18 دسامبر برگزار می شود تا گرمای طاقت فرسای قطر روی بازیکنان تاثیر منفی نگذارد. تغییر زمان بندی جام جهانی 2022 برنامه لیگ های اروپایی و رقابت های باشگاه بین المللی این قاره را تغییر می دهد که این تغییر از نظر مالی و با توجه به کاهش درآمد های حاصل از فروش حق پخش تلویزیونی به ضرر باشگاه های قاره سبز است.