آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۱۸
فرهنگ و هنر
۵

«مومیایی» در تعقیب تام کروز

مهبد آستانی

تلفیق تام کروز و اکشن فانتزی و ماجراجویانه ای مثل «مومیایی» شاید عجیب و غریب به نظر برسد ولی واقعیت این است که بازیگر 53ساله سینما، این روزها در حال مذاکره با تهیه کنندگان فیلم است تا نقش اصلی نسخه احیا شده این مجموعه فیلم را بازی کند.

شرکت یونیورسال از یکی دو سال قبل خبر تولید نسخه تازه مومیایی را که به احیای داستان آن می پردازد، اعلام کرده بود؛ اما تا امروز هیچ صحبتی از همکاری تام کروز به عنوان بازیگر نبود. شایعات حکایت از آن می کند که به زعم مسئولان یونیورسال، حضور تنها چند هیولای قدیمی و جدید نمی تواند عامل تحریک کننده ای برای تماشاگران سینما و جذبشان به فیلم های این مجموعه اکشن فانتزی باشد. به باور آنها، وقتی ماجراجویی های این هیولاهای کلاسیک با چهره بازیگری مثل تام کروز ترکیب و همراه شود، می تواند گیشه و فروش بالای فیلم را تضمین کند. خط اصلی داستان فیلمنامه قسمت تازه و احیاشده مومیایی فاش نشده است. با این حال، تام کروز پس از مطالعه خلاصه فیلمنامه آن را پسندیده و موافقت کلی خود را برای بازی در آن اعلام کرده است. جان اسپایتس، فیلمنامه را می نویسد. از آنجا که داستان کلی مجموعه فیلم مومیایی برای تماشاگران سینما آشناست، می توان حدس زد نسخه تازه در ارتباط با نفرین مومیایی است که آدم های قصه را درگیر خود می کند. تا اینجا فقط مشخص شده داستان فیلم در دوران معاصر اتفاق می افتد، ولی اطلاعی از ارتباط شخصیت کروز با مومیایی ها در دست نیست.

نشریه ورایتی خبر می دهد تام کروز علاقه مند است به تهیه کنندگان فیلم کمک کند تا یک بار دیگر آن را احیا کنند. ولی او به عنوان یکی از تهیه کنندگان فیلم با آن همراه نخواهد شد و رابطه اش با پروژه مومیایی، شبیه رابطه او با مجموعه فیلم پرفروش «ماموریت غیرممکن» نخواهد بود.