آرشیو دو‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۳۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

قهرمانی بارسلونا با قضاوت داور ایرانی در جام باشگاه های جهان

تیم فوتبال بارسلونا در دیداری که علیرضا فغانی قضاوت آن را بر عهده داشت، با پیروزی برابر ریورپلاته، قهرمان جام باشگاه های جهان شد. این پنجمین جام از شش جام ممکن بود که بارسلونا در طول فصل کسب کرد.

تیم های فوتبال بارسلونا اسپانیا و ریورپلاته آرژانتین از ساعت 14 دیروز یکشنبه دیدار نهایی رقابتهای جام باشگاه های جهان را به قضاوت علیرضا فغانی در یوکوهاما ژاپن برگزار کردند که در پایان تیم بارسلونا حریف خود را 3 بر صفر شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

لیونل مسی (36) و لوئیس سوارز (49 و 68) زننده گل های بارسلونا در این بازی بودند. بارسلونا با این قهرمانی تعداد جام های خود در سال 2015 را به عدد 5 رساند. این تیم پیش تر قهرمانی در لالیگا، کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا)، لیگ قهرمانان اروپا و سوپرکاپ اروپا را جشن گرفته بود و تنها در سوپر جام ایتالیا را واگذار کرد تا شش گانه این تیم در طول فصل تکمیل نشود. در این دیدار فغانی به همراه کمک داوران ایرانی اش رضا سخندان و محمدرضا منصوری قضاوت خوبی داشتند و در چند موقعیت مشکوک تصمیم های درستی را گرفتند. بهترین تصمیمی که فغانی در این دیدار گرفت به صحنه ای بازمی گردد که نیمار در محوطه جریمه حریف سرنگون شد اما فغانی با تشخیص درست خود رای به ادامه بازی و کرنر به سود بارسلونا داد. فغانی در این بازی به نیمار، سرخی روبرتو، راکیتیچ و جوردی آلبا از بارسلونا کارت زرد نشان داد. دو بازیکن از ریورپلاته نیز از داور ایرانی اخطار گرفتند.