آرشیو شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۶۷
اقتصاد - جهان
۸

مردم منتظر نمانند قیمت خودرو کاهش نمی یابد

سیما رادمنش

انتظار مردم برای کاهش قیمت خودرو در ماه های آینده وضعیت رکودی در این بازار را ادامه دار کرده است. نمایشگاه داران خودرو معتقدند که انتظار کاهش قیمت خودرو تحقق نخواهد یافت و اگر مردم قصد خرید دارند به آینده موکول نکنند.

به گزارش جام جم آنلاین، خرید و فروش در بازار خودرو که در سال های گذشته از نیمه بهمن و ماه پایانی سال رونق می گرفت و مردم با فرارسیدن تعطیلات نوروزی و انجام سفر اقدام به خرید خودرو یا تغییردادن آن می کردند، اینک چند سالی است که چنین نگاهی به این اقدام کمرنگ شده است و دلیل آن هم خارج شدن خودرو از حالت سرمایه ای و افزایش قیمت آن و کاهش قدرت خرید مردم است. فعالان بازار خودرو براین باورند بازار خودرو همچنان در رکود است و با فرارسیدن هفته های پایانی سال امیدی به بازگشت رونق به بازار خودرو وجود ندارد.

هزینه های سربار خودرو باید کاهش یابد

حسین اردوخانی رئیس سابق اتحادیه صنف اتومبیل داران نیز در گفت وگو با جام جم آنلاین براین باور است که هم اکنون چند سالی است که دیگر شاهد رونق بازار خودرو در هفته های پایانی سال

نیستیم.

وی از دلایل آن را کاهش قدرت خرید مردم دانست و گفت: دومین دلیل آن بسر بردن بازار در یک وضعیت گیجی است. یعنی فردی که قصد خرید یا تعویض خودرو دارد حتی با وجود داشتن توان مالی در حالت شک به سر می برد و منتظر است تا ببیند قیمت ها در آینده دستخوش چه تغییری می شود.