آرشیو شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، شماره ۳۷۱۹
استان ها
۱۸

کوتاه

اصلاح نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی پارس آباد

دنیای اقتصاد، اردبیل، مهدی حسین نژاد: رئیس اداره راه و شهرسازی پارس آباد گفت: نقاط حادثه خیز شناسایی شده در محورهای مواصلاتی شهرستان اصلاح می شود. به گزارش روابط عمومی اداره راه و شهرسازی پارس آباد، علی نادری اظهار کرد: به دنبال بارندگی های پاییز و زمستان در شمال استان برخی قسمت های حاشیه جاده ها آسیب دیده که از سوی راهداران این اداره مورد ترمیم و بازسازی قرار می گیرد. وی به اصلاح افتادگی شانه راه در کیلومتر 40 محور پارس آباد اصلاندوز اشاره کرد و گفت: شانه جاده در این قسمت آسیب دیده بود که به منظور ایمن سازی و جلوگیری از حوادث احتمالی با خاکریزی و تسطیح مورد بازسازی قرار گرفت.

اجرای طرح کاداستر در 14 هزار هکتار از اراضی زنجان

دنیای اقتصاد، زنجان، اسدالله قربان زاده: در14 هزار هکتار از اراضی استان زنجان طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی تهیه شده است. جلیل سلطان نژاد، معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان با اعلام این خبر گفت: اخذ سند مالکیت در 5 هزار هکتار از اراضی ملی استان در سال جاری انجام گرفته است. وی از تعیین تکلیف نهایی60 فقره پرونده در ارتباط با اراضی مورد اختلاف با اوقاف در سال جاری خبر داد و افزود: امسال168 فقره پرونده های مطروحه در کمیسیون ماده واحده (قطعیت قانونی) تعیین تکلیف شد. وی درباره استعدادیابی و بهره برداری از اراضی استان اعلام کرد: امسال استعدایابی به مساحت1000 هکتار و تخصیص اراضی نیز 700 هکتار در نقاط مختلف استان انجام گرفته است.

تمام مناطق روستایی آذربایجان غربی از گاز برخوردار می شوند

دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: در یک طرح سه ساله تمام روستاهای استان دارای گاز طبیعی می شوند. منصور صادقیان در مراسم گازرسانی به روستای گل تپه ارومیه اظهار کرد: اکنون از 2751 روستای استان، 1804 روستا دارای گاز هستند. صادقیان با بیان اینکه فاز نخست گازرسانی به روستاهای استان آغاز شده است، افزود: شرکت گاز برای گازرسانی به روستاهای استان از بانک ملت با نرخ سود 21 درصد وام گرفته است. وی اظهار کرد: اکنون ارومیه دارای 600 روستا با 40 هزار خانوار است و 50 درصد روستاییان از نعمت گاز بهره مند هستند.