آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۴۶
صفحه آخر
۱۶

دلتنگی برای تیمی که 6 سال پیش منحل شد

وحید هاشمیان

تیمی که دوشنبه این هفته راهی لیگ2 شد را نمی شناسم، اما تیم من پاس تهران، شش سال قبل که مجوز انتقالش را به شهر همدان دادند، منحل شد.

همان زمان مکتب پاس را کشتند. من مشکلی با مردم عزیز شهر همدان ندارم، اما کاش کاری می کردند تا تیم این شهر هم مثل صدها تیم دیگر از راه فوتبالی مجوز حضور در لیگ را بگیرد. فیلم صحبت های من در برنامه نود، شش سال قبل هنوز هست که گفتم این تیمی که به همدان رفت، خیلی زود به دسته اول می رود و بعد هم منحل می شود. حالاپاس همدان راهی لیگ 2 شد، ولی ما پاسی ها این تیم را پاس نمی دانیم. پاس متعلق به تهران بود با آن فرهنگ بالا، بازیکنان و مربیان خودش. آن تیم را نابود کردند تا تیمی دیگر برای شهری دیگر بسازند که آن را هم نتوانستند انجام دهند. در فوتبال فقط زبان فوتبال کار می کند. کاش راه درست را انتخاب می کردند.

مگر سه نماینده ای که از استان خوزستان یا آذربایجان شرقی در لیگ برتر حضور دارند، از راه فوتبالی نیامدند؟ مگر کسی به حضور آنها اعتراض و انتقادی دارد؟ کاش اجازه می دادند نماینده فوتبال همدان از راه منطقی به فوتبال ایران سلام کند. کاش اجازه می دادند فوتبالیست های همدانی تیمی را که مردم همدان از خودشان می دانند به لیگ برتر بیاورند، اما متاسفانه نگذاشتند پاس در تهران نفس بکشد و ریه های فوتبال ایران را از اکسیژن پر کند. پاس تهران نعمتی برای فوتبال ایران بود که آن را از این فوتبال دریغ کردند.