آرشیو پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۴۶
ورزش
۱۴

فریدون زندی: دوست داشتم استقلال تهران قهرمان شود

فریدون زندی ستاره سابق استقلال می گوید با سومی این تیم در لیگ برتر، کار به پایان نرسیده و آنها می توانند با قهرمانی در جام حذفی، دل هوادارانشان را شاد کنند. او که این روزها در هامبورگ به سر می برد، دورادور بازی های لیگ برتر را دنبال می کند و تا آنجا که بتواند این مسابقات را به صورت زنده نگاه می کند.

فریدون، فصل با قهرمانی استقلال خوزستان تمام شد؟

بله، این تیم خیلی خوب کار کرد و به نظرم کمترین نوسان را در فصل گذشته داشت. از آن طرف، روی استقلال و پرسپولیس فشار زیادی وجود داشت. خب این به نفع استقلال خوزستان بود. البته خیلی ها تصور می کردند استقلال خوزستان شانسی بالاآمده است و خیلی زود هم پایین می افتد.البته دوست داشتم استقلال تهران قهرمان شود اما گفته بودم اگر این تیم قهرمان نشد، ان شاءالله استقلال خوزستان قهرمان شود. از اینجا به ویسی و تیمش تبریک می گویم که این کار بزرگ را کردند. آنها شایسته قهرمانی بودند و به حقشان رسیدند.

سومی در لیگ برتر برای استقلالی ها به نوعی شکست به حساب می آید. نظر تو چیست؟

به نظرم لیگ برتر برای استقلال تمام شده و باید فقط به قهرمانی در جام حذفی فکر کند. امیدوارم استقلال قهرمان این جام شود. ذوب آهن حریف خوبی است اما استقلال توانایی شکست دادن این تیم را دارد. باشگاه هم نباید اجازه دهد که حاشیه های لیگ برتر به جام حذفی کشیده شود چون می تواند روی کار تیم اثر بگذارد.

کلاس های مربیگری را شروع کرده ای؟

من به دلیل حضور در تیم ملی و بوندسلیگا، مدرک c مربیگری ام را دریافت کردم و الان برای حضور در کلاس هایB ثبت نام و با تیم جوانان سنت پائولی کار می کنم ولی با تیم بزرگسالان هم کار خواهم کرد.

فکر می کنی یک روز برای مربیگری به ایران بیایی؟

دوست دارم اگر چیزی یاد گرفتم بتوانم به جوانان فوتبالمان انتقال دهم اما خیلی مهم است که شرایطش باشد و من را بخواهند.