آرشیو یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۶۴
ورزش
۹
سرمقاله

آلمان، قدرت سنتی قاره سبز

وحید هاشمیان (بازیکن سابق بوندس لیگا)

تیم ملی آلمان، امشب در اولین بازی خود در یورو باید مقابل اکراین بازی کند. تیمی که شاید برای هواداران فوتبال در دنیا ناشناخته باشد؛ اما کادر فنی تیم ملی آلمان بخوبی این تیم را می شناسند.

شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که آلمان برنده بازی است، چون روی کاغذ اینچنین است؛ اما با نمایش تحسین برانگیز رومانی مقابل فرانسه در بازی افتتاحیه، نمی توان چنین نظری درباره بازی امشب داشت. آلمان تیمی است که توسط یک کادر قوی هدایت می شود.

یواخیم لو، یک مربی صاحب سبک و صاحب تفکر است. او بخوبی می داند از بازیکنان چگونه بازی بگیرد. نقطه قوت تیم ملی آلمان در این تورنمنت مانند همه سال های گذشته، خط هجومی آن است. بازیکنانی که در این خط بازی می کنند، بازوهای تیم ملی آلمان به شمار می آیند. توماس مولر که یکی از بازیکنان مورد علاقه من است، شاید مانند مسی و رونالدو تکنیک بالایی نداشته باشد تا بازیکنان پیش رو را بردارد؛ اما برای تیمش بسیار موثر بازی می کند.

او با مدافعان تیم حریف درگیر می شود. این کار، تمرکز حریف را به هم می زند و به تیم آلمان کمک می کند به حریف تسلط داشته باشد. گل هایی که مولر می زند کاملاغیرقابل پیش بینی است و همین باعث شده میان مهاجمان طراز اول اروپا قرار بگیرد. یکی دیگر از بازیکنان مورد علاقه من البته مصدوم است و هنوز مشخص نیست بتواند 90 دقیقه برای آلمان بازی کند: شواین اشتایگر.

او اگر در زمین باشد، همه کار می کند. گل می زند، قدرت شوت زنی بالایی دارد و طراحی بازی می کند. البته آلمان در غیاب او هم به اندازه کافی هافبک خلاق دارد. آلمان با داشتن مانوئل نویر که بهترین دروازه بان حال حاضر دنیاست نگران این پست نیست؛ اما مدافعان هم به همین اندازه به نیمکت تیم اطمینان می دهند. پیش بینی من از بازی امشب، یک بازی زیبا با برتری آلمان است.