آرشیو شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۴
فرهنگ و هنر
۱۳

از تحصیلات عالی در سوئیس تا صحنه تئاتر تهران

سیروس ابراهیم زاده

متولد هشتاد و سه سال پیش در خانواده ای متمکن و متمدن. تهران، روزگاران خوش باش یادش بخیر. تحصیلات عالی در سوئیس، رشته حقوق سیاسی(مدنی یا قضایی) و تئاتر با گرایش مدرنیت. بازگشت به تهران دربیست و شش، هفت، هشت، نه... سالگی. به روی صحنه آوردن «در انتظار گودو» از بکت با جسارت و موفقیت تمام. دریچه ای باز می شود به دنیای جدید تئاتر جهان برای عاشقان تئاتر و تجددخواهان.

تاسیس «گروه تئاتر امروز».

اعضای جوان آن روز گروه، امروز خود از نخبگان تئاتر و سینمای ایران زمین هستند. عشق و ازدواج با «احترام السادت برومند» محبوب بچه های تماشاگر تلویزیون ملی سابق و مونس ومدیرزندگی پرمشغله همسر.

شرکت در فیلم سینمایی «فرار از تله» و آموزش ضمنی اینکه چگونه می توان جلوی دوربین رفت و بازی موسوم به «تئاتری» نکرد.ستاره تئاتر و سینما و رئیس کارآمد واحد نمایش و سریال های تلویزیونی. اوایل انقلاب او را به جا نیاورده اند. در صدا و سیما شغل سابق موفق خود را ندارد و به مدت تقریبا 9 سال در سینما ممنوع الفعالیت می شود ولی در تئاتر و سریال های تلویزیونی حضورچشمگیری دارد.

پس از بازگشت به سینما علاوه بر بازیافتن موفقیت های پیشین به عنوان ستاره بازیگری در تاسیس تشکیلات صنفی خانه سینما سهم ویژه ای به خود اختصاص می دهد. وقت تلف نمی کند: ترجمه، تئاتر، سینما، تلویزیون و آموزش شادمانه و شاکر کار می کند و تا یکی دو سال پیش لبخند زنان پیش می رود. تا اینکه ساعت و ثانیه پرواز واپسین فرا رسد و...

روز دهم مهرماه هزارو سیصدو نود و پنج مراسم اختتامیه جشنواره زندگی باشکوه عالیجناب داوود رشیدی گرامی باد.