آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۴
ورزش
۹

شکایت بارسا از رئیس سازمان لیگ اسپانیا

اظهارات خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ اسپانیا(LFP) و بیانیه کمیته برگزاری لالیگا علیه بازیکنان بارسلونا در جریان حوادث به وجود آمده در دیدار مقابل والنسیا، باعث شد باشگاه بارسلونا از آنها به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کند.

در جریان دیدار این دو تیم، هواداران والنسیا با پرتاب اشیای مختلف از جمله بطری آب، بازیکنان بارسلونا را هدف قرار دادند که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا، باشگاه والنسیا را 1500 یورو جریمه و این تیم را به انجام یک بازی خانگی پشت درهای بسته تهدید کرده است اما از طرف دیگر تباس و کمیته برگزاری لالیگا از رفتار بازیکنان بارسلونا در خانه والنسیا انتقاد و آن را تحریک آمیز توصیف کردند و به نوعی بازیکنان این تیم را در این حادثه مقصر دانستند. این اظهارات خشم مقامات بارسا را برانگیخت و به همین دلیل کاتالان ها از تباس و کمیته برگزاری بازی های لالیگا به میگل کاردنال، وزیر ورزش اسپانیا شکایت کرده اند تا او پرونده شان را به CAS ارجاع دهد. در بیانیه خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا که در آن از برکناری تباس از ریاست سازمان لیگ اسپانیا حمایت شده، آمده است: اظهارات عنوان شده توسط تباس غیرمسئولانه است و شایسته یک مقام اجرایی ورزش کشور نیست. از این رو باشگاه بارسلونا مراتب شکایت خود را از اظهارات تباس اعلام می کند تا گفته های او مورد بررسی این سازمان قرار بگیرد و در صورتی که هرگونه تخلف قابل مجازاتی در آنها یافت شد، برخورد لازم با او صورت بگیرد.

به دنبال این شکایت، خاویر تباس ریاست کمیته برگزاری لالیگا و سازمان لیگ فوتبال اسپانیا هم تصریح کرد: اگر مدیرعامل باشگاه بارسلونا فکر می کند باید حقش را بگیرد، با او موافقم. این حق هر باشگاهی است که به دادگاه CAS مراجعه کند اما اگر نام من یا هر موضوع دیگری که به لالیگا و فوتبال اسپانیا مربوط می شود در شکایت بارسلونا آمده باشد و دادگاه به بارسلونا حق ندهد، با تمام قدرت برای اعاده حیثیت تلاش خواهم کرد.