آرشیو پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۶
صفحه آخر
۲۰

ردای امامت بر قامت عدالت

فتاح غلامی

امروز شهادت نامه امام حسن عسکری(ع) امضا می شود و عاشقانی که در غم از دست دادن امام یازدهم اشک فشان بوده اند، هنگام غروب منتظرند تا سیاهی شب فرارسد و پوشاندن ردای امامت را به قامت لاله ای سبزفام که حاصل پیوند یاس و نرگس است به نظاره بنشینند. از زمانی که یار دوازدهم به پس پرده غیبت رفته است، قرن ها می گذرد و همچنان عاشقان در حسرت دیدار اویند.

چه جمعه هایی که یک به یک غروب شد و چشم منتظرانی که برای دیدن آخرین سحاب رحمت به افق های دور خیره می شوند. افق را غباری از غم می گیرد، اما مردی که همراه کاروان نور بود هنوز نیامده تا گل و تبسم را به مردم هدیه کند. در زمانه ای که سردی ظلم و ستم، آسمان صبح را سیاه تر از رنگ شب کرده، جهان فسرده امروز بیش از گذشته در انتظار منجی نوری است تا نوید سبز عدالت سر دهد و کویر شوره زاری را که سال ها در انتظار بارش باران حسرت به دل بود، سیراب کند.

قامت عاشقان از سیاهی ستم خمیده شده، اما همچنان منتظرند تا چشمانشان روشنایی خورشید ظهور را ببیند. پرنده آرزو تنها به این خاطر شوق پریدن در آسمان امید را دارد که روزی ابرهای تیره کنار رود و او در آبی ترین آسمانی که از تجلی رحمت پدید آمده است، بی دغدغه در افق زلال ترین خیال پرواز کند.

این روزها بیش از هر زمان دیگری مردم انتظار دیدار دارند. در روزگاری که از آسمان به جای باران، گلوله می بارد و ماهیت بسیاری از مردم، رنگ نامردی و نامرادی گرفته است، دل های پاک در انتظار رویت مردی است که نشان از ماه دارد و روشنایی خورشید و در خیمه سبزش بوی سیب و گلاب می دهد و محضرش خلوت اهل دل است و مکان آرامش افلاکیان. او یگانه منجی ای است که نشانی از او در همه ادیان و مکاتب آمده است و هر کس به طریقی و با هر زبانی در انتظار اوست؛ او که بیاید و بساط ظلم و جور را برچیند و بر سریر عدالت تکیه زند و در جهان عدل و داد را بگستراند. به امید آن روز که نگاه خسته و دل پژمرده ما به دیدن آن یار پرده نشین روشن شود.