آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۳
صفحه آخر
۱۲

در موصل، جنگنده های ارتش عراق معاون بغدادی و120 تروریست تکفیری را به هلاکت رساندند

نیروهای مسلح عراق در پیشروی های زمینی و حملات دقیق هوایی خود در موصل، حدود 120 تروریست از جمله معاون ارشد «ابوبکر بغدادی» را به هلاکت رساندند.

نیروی زمینی ارتش عراق دیروز و دوشنبه موفق شدند وارد محله های «البرید و رفاق» و «سکر و بلدیات» موصل شوند و خطوط دفاعی تروریست ها را در هم بکوبند. در این عملیات 36 تروریست داعش کشته و یا زخمی شدند.

علاوه بر دو محله فوق، محله ها و مناطق «الوحده»، «المزارع»، «سومر»، «فلسطین» و جنوب شهر «تل عفر» (در خارج از موصل) نیز شاهد درگیری میان ارتش و بسیج مردمی از یک طرف و تروریست های داعش از طرف دیگر بود. شمار تلفات داعش در این حملات بیش از 20 نفر و زخمی ها هم دست کم 30 تن گزارش شده است.

از موصل همچنین خبر رسیده، جنگنده های عراقی طی حملات هوایی جداگانه به مواضع داعش در استان نینوا، 93 عضو داعش را کشتند.

براساس اطلاعیه نیروی هوایی عراق، 48 تروریست هم در محله «سومر» واقع در ساحل شرقی رود «فرات» و 45 تروریست نیز در دو محله «البوسیف» و «الزکاطه» واقع در محور غربی رود فرات در موصل به هلاکت رسیدند. هم اکنون بیش از 80 درصد بخش شرقی موصل تحت کنترل نیروهای دولتی قرار دارد و احتمالا طی ماه های آینده کل این بخش از لوث عناصر داعش پاکسازی خواهد شد.

واحد اطلاعاتی ارتش عراق نیز اعلام کرده، جنگنده های ارتش عراق طی عملیاتی دقیق، محلی را در منطقه کشاورزی «الاصلاح» بمباران کردند که هلاکت پنج سرکرده داعش از جمله معاون «ابوبکر بغدادی» را به دنبال داشت. براساس گزارش ایسنا، «عبدالواحد خضیر سایر الجوعان» نام معاون بغدادی بود که در این حمله به هلاکت رسید.

اما، تروریست های داعش که در مقابل پیشروی های ارتش کم آورده اند و نمی توانند مقاومت کنند، آب آشامیدنی 30 محله آزاد شده در شرق موصل را قطع کردند!در مناطق مختلف بغداد هم تروریست های داعش سه بمب منفجر کردند که شهادت دو نفر و جراحت هفت تن دیگر را در پی داشت.