آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۳
اقتصادی
۴

رئیس سازمان راهداری: به زودی تمام جاده های اصلی کشور به دوربین ثبت تخلفات مجهز می شود

رئیس سازمان راهداری گفت: از سال گذشته اعتبارات مربوط به خدمات راهداری با مشکل مواجه بوده است.

داوود کشاورزیان با اشاره به اهمیت هوشمندسازی جاده های کشور و وجود 680 دستگاه دوربین نظارت تصویری برای نظارت بر وضعیت جاده ها، بازبینی و کنترل سرعت وسایل نقلیه در راه های شریانی کشور اظهار کرد: نصب این دوربین ها نه تنها بر مکانیزه شدن کنترل راه ها منجر شد بلکه بسیاری از نهادهای ذی ربط مانند پلیس راه، سازمان امداد و نجات و هلال احمر و مراکز مدیریت بحران در استان ها نیز با اتصال به این سامانه، امکان دستیابی به اطلاعات راه ها را داشته و خدمات خود را انجام می دهند.

وی یادآور شد: طی 8 سال گذشته ثبت تخلفات سرعت دربخشی ازراه های اصلی کشور توسط دوربین ها انجام شده ولی به زودی تمام 36 هزار کیلومتر راه های شریانی کشور به سیستم مکانیزه ثبت تخلفات عبور و مرور وسرعت مجهز می شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود اعتبارات جهت خدمات راهداری نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه از سال گذشته بودجه واعتبارات مورد نیاز به بخش راه و حمل و نقل اختصاص نیافته و عملااین بخش از سال گذشته برای تامین بودجه پروژه ها با مشکل مواجه بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: با ادغام حوزه راهداری با حمل و نقل وپایانه ها در استان ها وتشکیل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر کشور طی ماه های اخیر مسئولیت نگهداری، بهسازی و ارتقای ایمنی راه ها تحت مسئولیت کامل این سازمان انجام می شود.

به گزارش تسنیم، کشاورزیان با اشاره به اهمیت راه ها در توسعه کشور تصریح کرد: در صورت تحقق بودجه های کافی از طریق منابع پایدار می توان امید داشت که ضمن افزایش ایمنی درسفرهای بین شهری و سرعت در ترددهای کشور، راه ها به عنوان سرمایه های ملی نیز به خوبی نگهداری و بر ظرفیت اشتغالزایی کشور نیز افزوده شود.