آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۰۵
جهان
۲۰

خبر

رای پارلمان ترکیه به اصلاح قانون اساسی

پارلمان ترکیه روز گذشته لایحه پیشبرد «مناظرات» درباره «اصلاحات قانون اساسی» را که منجر به گسترش قدرت رئیس جمهوری این کشور می شود، تصویب کرد. از مجموع 550 رای 338 نماینده به این طرح رای مثبت دادند. هر طرحی در پارلمان ترکیه برای تصویب شدن به 330 رای موافق نیاز دارد.

22 کشته در دو انفجار در نزدیکی پارلمان افغانستان

در دو انفجار انتحاری در نزدیکی ساختمان پارلمان افغانستان در شهر کابل، 22 نفر کشته و 70 نفر زخمی شدند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات گفتند که ابتدا یک عامل انتحاری خودش را در نزدیکی پارلمان افغانستان منفجر کرده و بلافاصله بعد از آن نیز یک خودرو بمب گذاری شده در همان محل منفجر شده است. به گزارش آسوشیتدپرس، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و در پیامی گفته است که هدف حمله خودرو حامل کارمندان اداره امنیت ملی افغانستان بوده است.

پارلمان ونزوئلابه برکناری «مادورو» رای داد

پارلمان ونزوئلاکه اکثریت آن در اختیار اپوزیسیون است، به برکناری «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور رای داد و خواستار برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، نمایندگان پارلمان «مادورو» را به «کوتاهی در انجام وظایف» متهم کرده و مسئولیت «وضعیت خطرناک کشور» را متوجه او دانسته اند. دادگاه عالی ونزوئلادر واکنش به این اقدام اعلام کرد که «پارلمان اختیارات برکناری رئیس جمهوری از منصب خود را ندارد، زیرا در قانون اساسی ونزوئلاچنین ساز و کاری گنجانده نشده است.»

داعش آب 30 محله موصل را قطع کرد

در حالی که پیشروی نیروهای عراقی در موصل ادامه دارد و این نیروها به دانشگاه و کاخ ریاست جمهوری موصل رسیدند، «حسام الدین العبار» عضو شورای استانداری نینوا از قطع آب در «مناطق آزاد شده» در بخش شرقی موصل توسط داعش خبر داد. وی به سومریه نیوز گفت: داعش آب شرب 30 محله «آزاد شده» در ساحل چپ (شرق) موصل را قطع کرده و آب 10 محله نیز قطع و وصل می شود. درهمین حال نیروهای مبارزه با تروریسم به دانشگاه و کاخ ریاست جمهوری موصل رسیدند نیروهای مبارزه با تروریسم عراق پس از رسیدن به کرانه شرقی رود دجله در جنوب و نزدیک شدن به دانشگاه موصل در شمال بخش شرقی، راه زیادی تا آزادی کامل بخش شرقی موصل ندارند.