آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کلاهبرداری میلیاردی با پیش فروش واحدهای مسکونی

جانشین فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی از انهدام یک باند کلاهبرداری پیش فروش واحدهای مسکونی و دستگیری چهار نفر متهم خبر داد و گفت: حجم کلاهبرداری این افراد تاکنون به 12 میلیارد و 500 میلیون ریال می رسد.

احمد قرایی اظهار کرد: پیرو شکایت یکی از شهروندان استان مبنی بر فعالیت فردی در زمینه پیش فروش خانه و خودرو، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: سرکرده کلاهبرداران با زیرکی و سوءاستفاده از خلاءهای قانونی، کلاهبرداری های خود را قانونی جلوه می داد که این موضوع باعث شد تا هیچ مدرکی علیه آنان در اختیار مراجع قضایی قرار نگیرد.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان موفق شدند دلایل، مدارک و مستندات کافی علیه سرکرده اصلی جمع آوری کرده و با تحت نظر قرار دادن محل سکونت و اختفای نامبرده، در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه چهار متهم دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های انجام شده به بزه انتسابی خود اعتراف و روانه زندان شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سرکرده باند با قرار وثیقه 10 میلیارد ریالی و دو نفر دیگر نیز روانه زندان شدند.