آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۳۷۱۷
سیاست
۳

مولاوردی: آیت الله هاشمی نشان داد همچنان محور وحدت است

گروه سیاسی| معاون رییس جمهور ایران در امور زنان و خانواده گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی باوجود اینکه مرارت های فراوانی دیدند، بسیار صبوری کردند و توانستند خودشان را در دل مردم جای بدهند.

به گزارش ایلنا، جمله های کلیدی اظهارات شهیندخت مولاوردی به شرح زیر است:

آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از تاثیرگذار ترین شخصیت های دوران تاریخ معاصر ایران بوده و درواقع هستند و خواهند بود. باتوجه به ویژگی هایی که شخصیت ایشان به لحاظ مصلحت اندیشی و واقع نگری داشتند و نماد عقلانیت و عمل گرایی سیاسی بودند، به نظر می رسد به این زودی، نتوانیم کسی را برای پر کردن خلاوجودی ایشان، جایگزین کنیم.

مهم ترین ویژگی که شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به ویژه درحدود یک دهه اخیر بارز و متمایز ساخته بود، همراهی ایشان با مردم بود. آیت الله هاشمی همواره مصلحت نظام و مردم را از منافع و مصالح شخصی ترجیح داده و همین مساله رمز ماندگاری ایشان در دل جامعه است.

درمراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی تقریبا همه حضور داشتند و مراسم منحصر به گروهی خاص نبود و این مساله نشان می دهد که ایشان توانسته همچنان محور وحدت باشد.

نکته مهم دیگر اهتمام جدی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای حفظ و بقای جمهوریت و اسلامیت نظام بود. درواقع آیت الله هاشمی رفسنجانی آن چنان که حضرت امام تاکید داشتند همواره هم به دنبال حفظ جمهوریت نظام و هم اسلامیت نظام، نه یک کلام بیشتر و نه یک کلام کمتر بوده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی باوجود اینکه مرارت های فراوانی دیدند، بسیار صبوری کردند و توانستند خودشان را در دل مردم جای بدهند.