آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۷۷۴
سیاست
۲

خبر

پیام تسلیت آیت الله العظمی سیستانی

ابنا: آیت الله العظمی سیستانی با ارسالی پیامی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به «محمد هاشمی»، برادر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تسلیت گفت. پیام آیت الله العظمی سیستانی به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم؛ انالله و انا الیه راجعون؛ دانشمند محترم جناب آقای محمد هاشمی زیدعزه؛ السلام علیکم و رحمه الله و برکاته؛ خبر درگذشت اخوی مکرم، جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی طاب ثراه موجب تالم و تاسف فراوان گردید. این جانب فقدان آن بزرگوار را به جناب عالی و دیگر خاندان محترم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را مسئلت دارم».

پیام تسلیت نهضت آزادی

هاشم صباغیان، در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. بخشی از این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الإکرام

خبر درگذشت ناگهانی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی موجب تاسف و تاثر خاطر ما و قاطبه ملت ایران گردید. بی شک نقش آفرینی مرحوم هاشمی در عرصه های مختلف به خصوص در سال های اخیر از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد و فقدان حضور ایشان در عرصه سیاسی و اجتماعی محسوس خواهد بود.

قضاوت درباره کارنامه و سوابق مردان عمل بسیار دشوار است و نتایج و اثرات اعمال دولتمردان را تاریخ قضاوت خواهد کرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی کارنامه فربهی پیش و پس از انقلاب داشته است. مبارزات انقلابی در دوران رژیم شاهنشاهی و استقامت و صلابت اراده ایشان در دوران زندان بر کسی پوشیده نیست.