آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۷۷۴
سیاست
۳

پیام تسلیت عبدالله نوری برای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

مردی که انتخابش همواره مردم بود

شرق: حجت الاسلام عبدالله نوری، وزیر کشور دولت نخست سازندگی، در پیامی درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام ضمن تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، آمده: «آیت الله هاشمی رفسنجانی، بزرگ مرد عرصه اندیشه و عمل، ناباورانه و دردمندانه از میان ما رفت و ملتی را داغدار کرد. او زمانی یاران، همفکران و ملت نجیب خود را ترک کرد که به شدت به هدایت های کارساز او نیازمند بودند... هاشمی، روحانی خودساخته، از دورویی و نفاق پیراسته و مبارزی نستوه بود که انقلاب را در راه خدمت واقعی و واجد اثر در زندگی مردم تفسیر می کرد. در هر تنگنایی که رخ می نمود، چشم ها به سوی او دوخته می شد و از او انتظار یاری و همکاری می رفت».

او در این پیام افزوده که «هاشمی همواره بر این اعتقاد خویش پای می فشرد که اسلام شیعی تنها هنگامی به تاسیس نظام سیاسی عادلانه موفق خواهد شد که رهبران و سیاست مداران به سیره سیاسی رسول خدا(ص) و امیر مومنان(ع) در اجرای عدالت باشند. همچنان که برای پایداری و بقا، لاجرم باید در خدمت ملت خویش، هم امنیت ایجاد کنند هم معیشت آنان را تدارک ببینند و هم سلامت نسل های آینده را تضمین کنند. او به الگویی از توسعه و پیشرفت اقتصادی می اندیشید که افزون بر محرومیت زدایی، امنیت و آزادی را در عرصه اجتماعی و سیاسی در پی داشته باشد. هاشمی به حقد و کینه مخالفان خود بهایی نمی داد. بی مهری ها و سرزنش ها، توهین ها و تخفیف ها و فشارهای رنج آور روحی علیه او و خانواده اش، او را نشکست که استوارتر کرد و با رادمردی تمام به جای مقابله با آنها، فرصت هایی را که به سرعت از دست می رفتند، غنیمت می شمرد و از آن، در راه اهداف بلند خویش استفاده می کرد. در دوراهی همراهی با مردم و تقابل با آنان، درنگ و تردیدی در انتخاب مردم نکرد و در حمایت از خواسته های برحق آنان از پای نایستاد. راهنمایی های خیرخواهانه او در حوادث سال 1388 بر احدی از نخبگان و ملت وفادار پوشیده نیست».