آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۸۸۴۷
صفحه اول
۱

وداع ملت با یار دیرین امام و رهبری

مردم شهیدپرور و انقلابی ایران که خود را به دانشگاه تهران و حرم ملکوتی امام خمینی رسانده بودند با شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با یار دیرین امام و رهبری وداع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع و اقامه نماز میت بر پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز سه شنبه 21 دی ماه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در دانشگاه تهران برگزار شد.در این مراسم که با حضور انبوه و پرشور مردم قدرشناس، مومن، انقلابی و وفادار، روسای قوای سه گانه و مسئولان لشکری و کشوری، در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای بر پیکر آن همرزم و مبارز قدیمی نماز اقامه کردند و برای آن مرحوم، غفران، عفو و رحمت الهی را مسئلت کردند.

بعد از اقامه نماز، پیکر آیت الله هاشمی از مقابل دانشگاه تهران به سمت خیابان حافظ تشییع و از آنجا به حرم مطهر منتقل شد.برپایه این گزارش پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در جوار بنیانگذار انقلاب به خاک سپرده شد.

پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محسن هاشمی به خاک سپرده شد و در جوار امام راحل آرام گرفت.

گفتنی است به همین مناسبت مجلس یادبودی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه 22 دی 1395 از ساعت 9:30 تا 12 در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می شود.