آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۷۷۴
حوادث
۱۳

100 فقره کلاهبرداری در پوشش صدور کارت ملی هوشمند

متصدی کافی نت که در پوشش صدور کارت ملی هوشمند صد فقره کلاهبرداری کرده بود، از سوی کارآگاهان پلیس استان آذربایجان غربی دستگیر شد.

سردار «ناصر اصلانی» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه متصدی یکی از کافی نت های سطح شهرستان ارومیه اقدام به دریافت وجه نقد برای صدور کارت ملی هوشمند کرده، ولی با گذشت مدت زمان طولانی هنوز کارتی صادر نشده، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد فردی با مراجعه به روستاهای اطراف شهر، با ثبت نام و تکمیل فرم های مربوط به کارت ملی هوشمند و گرفتن مبلغ و صدور فیش های بانکی جعلی اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در داخل کافی نت دستگیر کنند.

سردار «اصلانی» ادامه داد: در بازرسی از محل، دو دستگاه کیس که حاوی اسناد جعلی و مقدار زیادی اسناد و مدارک از جمله فیش های جعلی واریزی بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های پلیسی به صد فقره کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضائی شد.