آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۳
صفحه اول
۱

آمادگی ایران برای پاسخ به دعوت نامه وزیر حج عربستان

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به دعوت نامه وزیر حج عربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مقرر شد مقدمات لازم برای شرکت در مذاکرات دوجانبه با مسئولان حج عربستان در خصوص حج سال 1396 در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت فراهم شود.

در نشست روز دوشنبه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به این که دعوت نامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دوجانبه درخصوص حج به صورت رسمی دریافت شده است، اظهارکرد: متن این دعوت نامه با دعوت نامه های گذشته خیلی تفاوت ندارد و با توجه به محورهای مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

قاضی عسکر، لزوم سرعت بخشیدن به فعالیت کمیته های کارشناسی برای مشخص کردن محورهای مذاکرات و نکات مورد نظر برای حج گذاری زائران ایرانی را خواستار شد و گفت: تمام امور مرتبط با حج از جمله اسکان، تغذیه، امور پزشکی، حمل و نقل و امنیت حجاج، مسائل بانکی، کنسولی و... باید سریعا کارشناسی و راهکار مناسب اندیشیده شود.

وی با اشاره به این که هیات ایرانی برای مذاکره به عربستان اعزام خواهد شد، تاکید کرد: در مذاکرات با طرف مقابل خواسته های جمهوری اسلامی ایران از جمله امور مربوط به شهدای مسجدالحرام و منا مطرح خواهد شد و امیدواریم زمینه برای ادای حجی باشکوه، عزتمند همراه با آرامش و امنیت زائران فراهم شود.

در این نشست، حمید محمدی، سرپرست سازمان حج و زیارت و مدیران بخش های مختلف در این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که برای اعزام زائران ایرانی به حج 96 باید مقدمات لازم در ایران و عربستان فراهم شود و با توجه به قطع روابط دو کشور و فرصت باقیمانده، عربستان باید در مواردی که به این کشور مربوط است، همکاری کند.