آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۳
جهان
۶

آزادی 80 درصد از محله های شرقی موصل

نیروهای عراقی در عمق شهر موصل در حال پیشروی هستند و تاکنون 80 درصد از منطقه شرقی این شهر را آزاد کردند.

شبکه تلویزیونی المیادین از آغاز جنگ های خیابانی در محله اندلس در شرق موصل خبر داد و افزود: نیروهای عراقی در عمق شهر موصل در حال پیشروی هستند و تاکنون 80درصد از منطقه شرقی این شهر را آزاد کردند.

المیادین گزارش داد: نیروهای عراقی همزمان با درگیری های شدید با افراد مسلح گروه تکفیری صهیونیستی داعش در محله اندلس در شرق شهر موصل به پیشروی در این محله ادامه می دهند. نیروهای عراقی مسجد الصائغ را در شرق موصل آزاد کردند.

یک سخنگوی نظامی در عراق روز سه شنبه اعلام کرد، عملیات پیشروی نیروهای عراقی به سمت دو منطقه دیگر در جنوب شرقی موصل همچنان ادامه دارد، ولی روند پیشروی این نیروها به علت استفاده داعش از تاکتیک به کارگیری غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در برخی مناطق کند شده است.

وی افزود: نیروهای عراقی و یگان های واکنش سریع به مسیر خود به سمت مناطق فلسطین و سومر در آخرین روز ادامه دادند،اما نیروهای داعش به سمت غیرنظامیانی که می کوشند فرار کنند، تیراندازی می کنند. سخنگوی نیروی واکنش سریع پلیس فدرال عراق افزود: خانواده ها وقتی می بینند نیروهای عراقی در حال پیش آمدن هستند، سعی می کنند با در دست داشتن پرچم های سفید از مناطق تحت کنترل داعش به سمت نیروهای عراقی فرار کنند، ولی نیروهای داعش با پرتاب بمب های آتش زا و گلوله های خمپاره و تیراندازی به آنان حمله می کنند. هر گاه داعشی ها از منطقه ای مجبور به عقب نشینی می شوند، آن منطقه را کورکورانه و بدون هدف زیر باران سنگین گلوله می گیرند.

در خبری دیگر، 93 تروریست گروه تکفیری صهیونیستی داعش در حمله هوایی جنگنده های عراقی به مناطق مختلف استان نینوا به هلاکت رسیدند. همچنین جنگنده های عراقی محله های الصناعیه، السومر، الوحده، فلسطین، الانتصار و الکرامه در موصل را بمباران کردند.در بیانیه ستاد جنگ ارتش آمده است: این بمباران ها به هلاکت 25تروریست و انهدام کارگاه های تجهیز خودرو به امکانات نظامی و زرهی و کارگاه های تولید مواد منفجره و بمبگذاری خودروها منجر شده است.