آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۳
صفحه آخر
۲۰

19 دی

مهندس سیدعزت الله ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: 19 دی حسن مطلع انقلاب و حسن ختام یار انقلاب است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین انقلاب، امام و رهبری دعوت حق را لبیک گفت. روحش شاد.

ارتحال این شخصیت برجسته و کم نظیر تاریخ انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب، خانواده محترم ایشان و مردم فهیم و قدرشناس ایران تسلیت می گویم.

آیت الله هاشمی بیش از شش دهه سابقه مبارزاتی و فعالیت سیاسی و انقلابی دارد.

او هرگز از چارچوب نظام و حاکمیت فاصله نگرفت و اختلاف دیدگاه سیاسی اش باعث نشد تا از مسیر اصلی جمهوری اسلامی خارج شود. در هر شرایطی با دفاع از اصل نظام، ولایت فقیه و شخص رهبری معظم انقلاب، بدخواهان را دچار یاس و نومیدی می کرد.

پیام تاریخی و دقیق رهبری معظم انقلاب، بخوبی ابعاد ارزشمند و رفتار و منش خاص آیت الله هاشمی را تشریح می کند.

منتقدان آقای هاشمی باید عدالت و انصاف را در تبیین شخصیت ایشان رعایت کنند و طرفداران ایشان نیز نباید با خرده گیری از ابراز علاقه منتقدان منصف و اظهار همدردی از فقدان آن بزرگوار، مانع اجماع عمومی در تجلیل و قدردانی از این شخصیت تاریخ انقلاب شوند.

در مقاطع مختلف، با آیت الله هاشمی و فرزندان آن بزرگوار مراودات فراوانی داشته ام.

هاشمی هرقدر در مبارزات انقلابی و ایفای نقش ممتاز و درجه اول در معادلات سیاسی کشور برجسته و کم نظیر است، در مقام رفتاری از عاطفه و احساس فوق العاده ای برخوردار بود. این ویژگی را بارها از نزدیک دیده بودم. صفاتی که معمولاجمع بین آنان در میان بزرگان سیاست کیمیاست.

نوع سلوک رهبر معظم با ایشان و حفظ دوستی و رفاقت 60 ساله در کوران حوادث سیاسی جامعه و بویژه در مقاطع بزرگنمایی اختلافات موجود در فضای رسانه ای جهانی، بهترین الگو و سرمشق برای دلسوزان نظام و آحاد جامعه اسلامی است.

عکس، مربوط به مراسم قرآنی در ماه مبارک رمضان است. ایشان کارشناس و مفسر قرآن نیز بودند. خداوند روح پاکشان را با قرآن محشور نماید.