آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۳
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

تمام دختران والیبال خارج از ایران

لژیونر بانوی والیبال ایران پس از مشکلات ریز و درشتی که داشت بالاخره به صوفیه بلغارستان رسید تا در تمرینات تیم شومن شرکت کند.

مائده برهانی برای حضور در تیم بلغاری اش برای سفر اقدام کرد اما برف سنگین استابنول سفر او را به تعویق انداخت. پس از ساعاتی معطلی برهانی بالاخره طلسم را شکست و پس از مشکلات فراوان توانست خود را به بلغارستان برساند تا بانوی لژیونر والیبال ایران در لیگ این کشور باشد.

برهانی برای رسیدن به این عنوان مشکلات زیادی داشت که پوشش اسلامی در لیگ اروپا، رضایت نامه باشگاه، بازیکن جایگزین برای او و مشکلات پروازی تمام موانعی بودند که برهانی پشت سر گذاشت و بالاخره به تیم جدیدش پیوست.

در سال های گذشته و پس از انقلاب؛ لیلاامینی، سیمین حق شناس، آذر خزاعی و پیشتر از همه دکتر عذراملک بانوان ایرانی شاغل در والیبال اروپا بوده و هستند و جالب این که لیلاباروی بازیکن سابق تیم ملی برزیل از پدری ایرانی است. یک دختر ایرانی الاصل اهل گنبد نیز تا عضویت در تیم والیبال جوانان سوئد پیش رفته است.

مائده برهانی در نیم فصل دوم لیگ هشت تیمی بلغارستان به میدان می رود. تیم شومن بلغارستان یک پاسور آرژنتینی، یک دریافت کننده آفریقایی و دو سرعتی زن از تیم ملی والیبال جوانان بلغارستان دارد.

مائده برهانی تیرماه سال 67 در اصفهان متولد شد و از سال 85 با قرارداد با باشگاه سپاهان اصفهان فعالیت خود را در لیگ برتر والیبال زنان شروع کرد. وی سال بعد به عضویت تیم ملی والیبال زنان ایران درآمد و همچنان عضو این تیم است.برهانی در طول فعالیتش در باشگاه های والیبال به ترتیب با باشگاه سپاهان اصفهان، دانشگاه آزاد، پرسپولیس، گیتی پسند، دانشگاه آزاد و بانک سرمایه همکاری کرده است.