آرشیو پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۰۶
اقتصادی
۶

گزیده

نخستین «ایرباس» نو کشور امروز وارد می شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امروز نخستین فروند هواپیمای ایرباس نو وارد کشور می شود. رضا جعفرزاده در گفت و گو با تسنیم اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است امروز ساعت 14:30 نخستین هواپیمای خریداری شده از کمپانی ایرباس وارد ایران شود. وی با بیان اینکه هواپیمای مذکور را خلبانان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کشور منتقل می کنند، تصریح کرد: طی مراسمی رسمی با حضور مقامات و مسئولان کشور امروز این هواپیما در فرودگاه مهرآباد به زمین می نشیند.این هواپیما از نوع ایرباس 321 است که گنجایش حدود 220مسافر را دارد و برد آن نیز حدود 4000 کیلومتر است. مدیرعامل ایران ایر از به کارگیری نخستین هواپیمای ایرباس نو کشور در مسیرهای داخلی خبر داده است.

کاهش واردات میوه قاچاق

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امکان جلوگیری مطلق میوه قاچاق امری دشوار است، گفت: در یکسال اخیر میدان داری ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز منجر به کاهش ورود گسترده میوه های قاچاق به بازار شده است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی روز چهارشنبه در حاشیه نخستین همایش ملی «توانمندی های مراکز کشت بافت» در وزارت جهاد کشاورزی درباره میوه های قاچاق، ضمن قدردانی از همکاری های خوب ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالاو ارز و سازمان تعزیرات حکومتی با وزارت جهاد کشاوزی افزود: با برخوردهای قانونی سازمان های یادشده، شاهد کاهش قاچاق میوه به کشور بودیم ضمن آنکه این میوه ها از سطح میادین و بازار جمع شد. وی اظهارداشت: به طور مطلق امکان جلوگیری از ورود میوه قاچاق نیست اما در مدت زمان یادشده برآیند همکاری های این سازمان ها در زمینه شناسایی، پیگیری و برخورد مثبت بوده است.

طهماسبی درباره شایعات منتشر شده مبنی بر صادرات نمایشی و صوری میوه و رهاسازی آنان به دریا و بیابان های اطراف عراق، ضمن تعجب از مطرح شدن این موضوع در رسانه ها گفت: بخش خصوصی سرمایه خود را براحتی از دست نمی دهد. طهماسبی پیش بینی کرد که امسال بیش از 20 میلیون تن انواع محصولات باغی در سطح بیش از 2 میلیون و 600 هزار هکتار در کشور تولید شود که از این میزان بیش از 19 میلیون تن محصولات باغی و 2.5 میلیون تن محصولات گلخانه ای است.