آرشیو پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۰۶
اقتصادی
۶

اخبار کوتاه

مائرسک دانمارک خدمات ترانزیتی خود را از سر گرفت

شرکت کشتیرانی مائرسک، با اضافه کردن یک بندر جدید ایران به فهرست بنادر ارائه خدمات خود، تلاش می کند پس از لغو تحریم ها علیه ایران، جای پای خود را در بازار حمل و نقل دریایی این کشور گسترش دهد.به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی جی او سی، شرکت کشتیرانی مائرسک، کمتر از سه ماه قبل ارائه خدمات به ایران را از سر گرفته بود. این شرکت دانمارکی، که در سال 2012 ارائه خدمات به ایران را به حالت تعلیق درآورد، بندر بوشهر را به فهرست بنادر ایرانی ارائه خدمات خود اضافه کرده است. مائرسک، در ماه اکتبر بندرعباس را به فهرست بنادر ارائه خدمات خود اضافه کرده بود.

مائرسک که دارای دفتر نمایندگی در تهران است، گفته که به این دلیل این بندر را انتخاب کرده که بندر بوشهر بزرگترین دروازه ورود کالادر استان بوشهر است که سالانه 7میلیون تن کالااز طریق آن ترانزیت می شود.

تولید روزانه فاز 21 از 27 میلیون مترمکعب گذشت

مجری فازهای 21 و 20 پارس جنوبی گفت: سکوی فاز 21، هیچ گونه محدودیتی در ارسال منابع گازی به پالایشگاه خشکی این فازها ندارد و روزانه حدود 27میلیون متر مکعب گاز از این سکو به بخش خشکی ارسال می شود. به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا عبادی افزود: یک سوم از این میزان در پالایشگاه فازهای 20و21 شیرین سازی و مابقی به پالایشگاه فازهای 15و16 ارسال می شود.

ابطال پروانه 15 آزمایشگاه همکار استاندارد

مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران با اعلام خبر ابطال و تعلیق 15آزمایشگاه همکار استاندارد در استان و در 9 ماه نخست سال، از آزمون حدود 10هزار نمونه از فرآورده های مشمول استاندارد اجباری در آزمایشگاه های استاندارد، در این مدت معین خبر داد.