آرشیو پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۳۰
صفحه آخر
۲۴

فردا سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است

انقلاب مردمی

داوود فتحعلی بیگی

انقلاب ما مردمی بود. اگر تشنه نباشی هرچقدر هم آب تعارف کنند، نمی خوری. اینکه بعضی ها می گویند دست خارجی ها بوده و عده ای تحریک کرده اند و در نهایت آنها این کار را کرده اند، کذب محض است. من هم آن زمان با اینکه انقلابی نبودم در تظاهرات شرکت می کردم. من هیچ وقت در آن دوره جرات نکردم از کنار کلانتری رد شوم. چون ممکن بود اتفاقی بیفتد و من را به دلیل واهی بگیرند. دو بار ناچار شدم در همان دوره وقتی شنیدم ماموران ساواک در محله مان ریخته اند و خانه به خانه می گردند تمام کتاب هایم را بسوزانم. این یعنی خفقان، استبداد و قدرت قاهره ای که برای هیچ کس هیچ حقی قائل نبود. یادم نمی رود شاه وقتی حزب رستاخیز را راه انداخت به همه گفت باید عضو این حزب شوند. اگر کسی هم نمی خواهد باید از این مملکت برود. شاه از کجا صاحب این مملکت شد که برای مردم اینگونه تصمیم می گرفت.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.