آرشیو یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۴۹
جهان
۲۰

دو خط خبر

برخی رسانه های مراکشی و سایت های الجزایری از درگذشت عبدالعزیز بوتفلیقه در سن 80 سالگی خبر دادند اما این خبر رسما اعلام نشده است. بوتفلیقه 10سال است از مشکلات جسمانی رنج می برد.

کتابخانه و موزه «جان اف کندی»، «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق امریکا را به عنوان برنده جایزه «شجاعت»این کشور معرفی کرد.

8 زن و کودک در استان فراه درغرب افغانستان درحمله هوایی نظامیان امریکایی کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

«ری جونگ چول»، مظنون به قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی پس از آزادی اعلام کرد، وی قربانی توطئه مقامات مالزی شده که به دنبال تخریب اعتبار و وجهه کره شمالی هستند. او فردی بود که در ارتباط با این پرونده بازداشت شد.

دادگاه تونس بن علی، دیکتاتور سابق این کشور را به شش سال زندان محکوم کرد. او حدود 3 هفته پیش به دلیل فساد مالی به 10 سال حبس محکوم شده بود.

وزارت دفاع روسیه با وجود تعلیق همکاری ها میان روسیه و ناتو در زمینه نظامی، از رهبران ناتو و مقام هایی از کشورهای عضو این ائتلاف دعوت کرد تا در کنفرانس امنیتی مسکو حضور یابند.

نیروهای امنیتی ژاندارمری ترکیه 146 پناهجوی غیر قانونی را در غرب این کشور بازداشت کردند. 55 نفر از بازداشت شدگان، سوری، 43 نفر پاکستانی، 17 نفر سومالیایی و 14 نفر نیز افغانستانی بودند.