آرشیو چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۵۸
حوادث
۱۸

پرونده خواستگار جنایتکار در دادگاه کیفری

گروه حوادث/ پرونده خواستگار کینه جو که پس از شنیدن جواب رد، برادر دختر مورد علاقه اش را به قتل رسانده و گریخته است، پس از پنج سال در دادگاه کیفری استان تهران ورق خورد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران» روز 17 اسفند سال 90 در جریان جنایتی که در خیابان مولوی تهران رخ داد پسر جوانی به نام خالق- 22 ساله- با ضربات چاقو به قتل رسید. کارآگاهان نیز در تحقیقات از طریق دوربین های مداربسته قاتل فراری را شناسایی کردند.

برادر قاتل که در صحنه حضور داشت، پس از دستگیری به کارآگاهان گفت: «یک شب قبل از روز حادثه با برادرم به خواستگاری دختر یکی از همشهری هایمان رفته بودیم اما وقتی برادر دختر جوان به برادرم جواب رد داد، بشدت ناراحت شدیم، روز بعد هم به سراغش رفتیم و برادرم با برادر دختر جوان درگیر شد و او را با چاقو زد. بعد از آن فرار کردیم. اما من دستگیر شدم ولی برادرم فراری است.» بدین ترتیب برادر قاتل فراری به اتهام مشارکت در قتل دستگیر شد و با حکم قضات شعبه 74 دادگاه کیفری به 10 سال حبس محکوم شد. اما از آنجا که عامل این جنایت همچنان متواری است وکیل اولیای دم با حضور در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران، خواستار پرداخت دیه مقتول از صندوق بیت المال شد.

قاضی عبداللهی پس از بررسی های لازم گفت: با توجه به ماده 435 قانون مجازات اسلامی، در شرایطی دیه از صندوق بیت المال پرداخت می شود که هیچ مالی از قاتل و خانواده اش وجود نداشته باشد. با توجه به اینکه در این باره هیچ تحقیقی صورت نگرفته درخواست وکیل اولیای دم مورد پذیرش دادگاه قرار نخواهد گرفت و باید در این باره تحقیق شود تا سپس حکم لازم صادر شود.