آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۸۸
شهرستان ها
۷

مدیر کل بنیاد شهید استان: 443 شهید استان همدان همچنان مفقودالاثر هستند

همدان- خبرنگار کیهان: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: 443 تن از شهدای استان، همچنان مفقودالاثر هستند.

ناصر عارف در گفت وگو با خبرنگاران افزود: 225 هزار و 20 شهید، 570 هزار و 634 جانباز و 43 هزار و 163 نفر آزاده در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: تعداد نزدیک به هشت هزار نفر از شهدا، 17 هزار و 882 نفر از جانبازان و یک هزار و 39 نفر از آزادگان کشور متعلق به استان همدان هستند.وی اعلام کرد: در مجموع استان همدان، معادل 3 درصد از جامعه ایثارگران کل کشور را در خود جای داده است.عارف یادآور شد: از تعداد کل شهدای استان، 443 شهید بزرگوار ما همچنان مفقودالاثر بوده و خانواده های آنان چشم انتظار هستند.وی اظهار داشت: کار ساماندهی گلزار شهدای استان رو به اتمام است و هم اکنون 116 مزار در 48 گلزار باقی مانده تا کار تکمیل شود.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال ایثارگران استان خاطرنشان ساخت: یکی از چالش های اساسی و نیازهای فوری جامعه ایثارگری استان، بحث بیکاری و اشتغال است.وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 2900 نفر جویای کار در جامعه ایثارگری استان داریم که 10 نفر از آنها دارای مدرک دکترا، 240 نفر کارشناسی ارشد و 1300 نفر نیز دارای مدرک کارشناسی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان، افزود: با وجود اختصاص 23 درصد سهمیه استخدام دستگاه های دولتی به ایثارگران، این سهمیه بنا به دلایل مختلف و از جمله الزام به کوچک سازی بدنه دولت و محدودیت استخدام، چندان اجرایی نمی شود به طوری که در سال جاری تنها اداره کل آموزش و پرورش استان توانست این قانون را عملی کند. وی اضافه کرد: برگزاری کنگره شهدای کارمند، کنگره شهدای دانش آموز، غرس 8 هزار اصله نهال به یاد 8هزار شهید استان با همکاری منابع طبیعی، اجرای برنامه کشوری نامه ای به شهید توسط دانش آموزان و کسب رتبه اول کشور با نگارش 6 هزار نامه، از جمله برنامه های بزرگداشت روز شهید بود که در استان به اجرا درآمد.