آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۸۲۹
هنر
۱۰

خبرهای خوش

ایرج راد ( بازیگر و کارگردان)

با وجود آنکه عزیزانی از میان ما رفته اند و غم ازدست دادنشان با ما هست و باید سال 96 را با پشت سرنهادن این اندوه آغاز کرد، اما ما وظیفه داریم که در ادامه تلاش ها و فعالیت هایی که آنان در زمینه فرهنگ و هنر انجام داده و بسیار هم تاثیرگذار بوده اند، این راه را همچنان ادامه دهیم.

به هرتقدیر ما باید با انجام فعالیت هایی خود را از این وضعیت فعلی بیرون آورده و به وضعیتی بسامان و مطلوب که از جایگاه خاصی هم برخوردار باشد، برسانیم. خوشبختانه به تازگی در مجلس شورای اسلامی این موارد به تصویب رسیده و همچنین امنیت شغلی هنرمندان نیز به تصویب رسیده و در شورای نگهبان نیز مورد تایید واقع شده است. همچنین در سال آینده با این مصوبه می توانیم حرکت های سازنده و بهتری را انجام دهیم. نکته دیگر اینکه قرار بر این است که تمام سالن هایی که در اختیار نهادها، سازمان ها و مراکز مختلف است در اختیار تئاتر قرار بگیرد و البته این باید از پیش انجام می شده، اما درحال حاضر با تاکید بر لازم الاجرا بودنش چنین فرصتی را در اختیار تئاتر قرار خواهند داد و این حرکت بر جایگاه خاص تئاتر می افزاید. باز هم یک نکته دیگر هست که تصویب شده؛ اگر سازمان ها و شرکت ها و کارخانجات کمکی را برای تئاتر یا دیگر هنرها در نظر بگیرند، این پرداخت ها در مورد پرداخت مالیاتی شان محاسبه خواهد شد. اینها جای خوشحالی دارد برای جامعه هنری و به خصوص برای تئاتر. امیدوارم سال 96 سال پرباری باشد و کمتر شاهد ازدست دادن عزیزانمان باشیم و بتوانیم با توانمندی بیشتر کارهایمان را سرانجام دهیم.

من در سال جدید چند کار را پیش روی دارم؛ یکی نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» به کارگردانی شادروان جعفر والی است که با مرگش متوقف شد که امیدوارم امسال هرچه زودتر فرصتی برای به صحنه آوردنش را داشته باشیم. همچنین یک کار دیگر هست که در سال جدید قرار است با هادی مرزبان به صحنه بیاوریم که تمریناتش را پس از تعطیلات نوروزی شروع می کنیم. همچنین خودم هم نمایش «دکتر کنوک» نوشته ژول رومن را که قبلاهم کارگردانی کرده ام، مناسب می بینم که دوباره کارش کنم.