آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۸۲۹
هنر
۱۰

سال غم انگیز 95

احترام برومند ( بازیگرو مجری)

سال 95 سال سختی بود، متاسفانه داوود رشیدی، همسرم، را بعد از 49 سال زندگی مشترک از دست دادم و اتفاق غم انگیزی برایم بود و فکر می کنم بدترین اتفاقی است که یک زن یا مرد یک بار در زندگی ازدست دادن شریک زندگی اش را تجربه می کند و برای من این اتفاق تلخ رخ داد. ازدست دادن جمعی از هم وطنانم در حادثه پلاسکو، سیل زاهدان که سبب تلفات جانی و مالی مردم کشورم شد، جنگ و کشتار در کشورهای همسایه که خودم را از آنها جدا نمی بینم، قلبم از دیدن کودکان جنگ زده به درد می آید، درگذشت هنرمندان بزرگی چون عباس کیارستمی عزیز که ضایعه دردناکی بود، داوود رشیدی که پیشینه تئاتر و نمایش و هنر در ایران بود، جعفر والی عزیز، دنیا فنی زاده، نیما طباطبایی، علی معلم، خسرو شجاع زاده، افشین یداللهی و دیگر هنرمندان و البته درگذشت آقای هاشمی رفسنجانی از دیگر اتفاقات تلخ سال 95 بودند.

متاسفم که در سال 95 آقایان جنتی و ایوبی نیز از سمت های خود کنار رفتند، به سهم خودم و تا آنجایی که به رویدادهای هنری و سینمایی کشورم را دنبال می کنم شاهد بودم که این دو بزرگوار کارهای بزرگی در این عرصه انجام دادند و باز متاسفم که در حوزه محیط زیست روزهای خوبی نداشتیم و یقین دارم با یک خرد جمعی می توان این مشکل را تا حد زیادی رفع کرد.

از طرفی خوشحالم که مذاکرات سیاسی کشورم به نتیجه رسید و حاصل این اتفاقات خوب در سال 95 در کشورم دیده شد؛ اتفاقات خوشایندی مثل خرید هواپیما و بسیاری از اتفاقات خوشایند که حاصل تلاش دولت آقای روحانی بود.

خوشبختانه در انتهای سال مردم با تشکیل کمپین هایی مثل چهارشنبه سوری بدون خطر و مسائلی از این دست باعث شدند تا تلفات کمتری را شاهد باشیم و امیدوارم در بسیاری از عرصه ها چنین همدلی ای وجود داشته باشد.

آرزو می کنم سال آینده سال خوبی برای هم وطنانم باشد و فرارسیدن سال جدید را به تمامی مردم کشورم تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم سال جدید برای هنرمندان سال بسیار خوبی باشد.